har gjort motorbyte i en gmc 2500 -92 6.2 diesel, och tagit en 6.2a från en blazer-89.
och nu vill den inte starta, den går runt på startmotorn utan problem, men ville inte starta, tänkte då att jag måste lufta spridarna.
vilket jag har gjort, har lossat på 6 st spridare, problemet är att det kommer ingen soppa alls, från någon av dom. så har felsökt lite men står stilla..
* bränslepumpen går som den ska(elektrisk)
* nytt filter, sånt runt "hängapåfilter"(har tagit bort orginalarmaturen då den bara var till besvär)
* kommer diesel genom filtret, fram till matarpumpen, och den fylls, lossade på returslangen uppepå matarpumpen och det kom diesel där, även ur returledningen.
* startsolenoiden(rätt namn?) som sitter i matarpumpen, fungerar, den klickar som den ska när jag rör kabeln mot stiftet med tändningen på.
har matat med starten bra länge nu och många gånger och har tänkt att det var mig en j*vel och vara svårluftad, men det kommer ingen diesel alls?!

motorn gick kanonfint innan jag tog ur den ur donatorbilen, körde den till mekplatsen, så tycker ju att det borde inte vara nå större bekymmer...
någon som har nån idé?
Mvh