All info av intresse har försökt googla men hittar inge vettig info om just 2.4 motorn, någon som har kört nån och kan dela med sig av de?
Skickat från min MotoG3 via Tapatalk
2005 cherokee (kj?) 2.4 köpråd
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: 2005 cherokee (kj?) 2.4 köpråd
Jag vet inte om det är aktuellt men ag är inne på min andra KJ med 2,4L nu. Om du ska ha en KJ rekommenderar jag en års mod 2005-2006 (jag hade 2005 på båda) så dom hade manuell 6vxl låda, snyggare front + bak samt skivbromsar bak. 2,4 räcker till för den biltypen, vinner inga rödljusrace (men det är inte därför man köper en Jeep) och den drar inte mer än en samtida Volvo bensin (och vilket kör du helst?).marklund skrev:All info av intresse har försökt googla men hittar inge vettig info om just 2.4 motorn, någon som har kört nån och kan dela med sig av de?
Skickat från min MotoG3 via Tapatalk
Den är enkel att serva, motorutrymmet är tilltaget för som större motorerna så det finns väldigt gott om plats.
Kort och gott; en praktisk äkta Jeep (till skillnad från nutida, Wrangler borträknat) som är billig att äga!
-
- 4x4xnerd
Såvitt jag känner till importerades "lilla fyran" inte av Mercedes-Jeep.
Köpte själv en ny 2.8 CRD -06 hos VEHO BIL AB i Kungens Kurva.
Körde den i över 5 år utan större problem.
Höger bakdörrs fönsterhiss byttes gratis som goodwill.
Recall på fläktmotorerna samt kullederna i framvagnen.
Vintertid frös bakre stötdämparna men lossade med en smäll när man passerade en ojämnhet.
Otäckt problem var att gasen 3 gånger hängde sig på "fullt skaft" beroende på att originalmattan gled in under gaspedalen.
Fr o m -05 "Full Time".
Fr o m -06 "bromsvärmare" och antisladd.
T o m -04 tråkigare "tryne".

Vintertid frös bakre stötdämparna men lossade med en smäll när man passerade en ojämnhet.
Otäckt problem var att gasen 3 gånger hängde sig på "fullt skaft" beroende på att originalmattan gled in under gaspedalen.
Fr o m -05 "Full Time".

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
Du har nog fel på ett par punkter nedan.
1) 2,4 har varit importerad av en svensk generalagent och såld av Jeep Sverige. Både den jag har och den som jag hade var "svensksålda" av Jeep-åf.
2) 2,4 Sport modellen har inte part time lådan fr o m -05. Den har den starkare full-time lådan (NV241J, inte exakt samma som 231 el 242).
1) 2,4 har varit importerad av en svensk generalagent och såld av Jeep Sverige. Både den jag har och den som jag hade var "svensksålda" av Jeep-åf.
2) 2,4 Sport modellen har inte part time lådan fr o m -05. Den har den starkare full-time lådan (NV241J, inte exakt samma som 231 el 242).
Wältmeister skrev:Såvitt jag känner till importerades "lilla fyran" inte av Mercedes-Jeep.
Fr o m -05 "Full Time".