du kan ju testa bessa med en riktig hatthylla, han som bessar i lule är riktigt bra och ha o göra med. jag bessade en isuzu pickis , men det är nog 4 år sen, det var en dubbelhytt som jag kapade, men jag kapade den inte nå mycket, så hytten är ändå större än en 1 1/2 hytt, men då sa han att hytten egentligen var för stor, men godkännde det ändå. intyg på lådorna måste du ha, jag skrev nerslipade drev och svetsad växelförare, och fick det påskrivet, sen var det inga frågor om det, eller han sa att den varvade mer än jag skrivit i uträkningarna, men det brydde han sg inte heller om. men spärren var lite enklare, gjorde en platta med spår för 1,2 och back och bultade fast på lådan, och en hake av plattjärn för att låsa låg spaken.
och iaf dom äldre kinglådorna är skitlätta att spärra på lågen, det finns en modell stor bult brevid lågspaken, dra lös den och då hittar du en spärrkula och en fjäder, fimpa fjädern och ersätt med en lika lång m6 bult utan skalle, stoppa ihop allt igen och då man drar åt bulten är fördelningslådanlådan pall, och det syns inte utifrån heller, vill man köra snabbare så lossar man bulten 1 varv kanske, då går det att växla