ATV
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: ATV
Många verkar veta att just CF är skit idag.. Nån som vet just vad?????
Kan va bra att veta innan garantin försvinner i framtiden
Kan va bra att veta innan garantin försvinner i framtiden
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
avgasrör som spricker, styrstång som släpper från servon så man blir utan styrning, samt diverse.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=55533.0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=54639" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=53662.0" onclick="window.open(this.href);return false; en tråd som tar upp både bra och problemmaskiner, finns hur mycket som helst att läsa där, även många andra trådar.
jag hade inte vågat köpa en sån, att börja räkna hur dom fungerat i 10-15h ska man ju inte behöva göra, min är uppe i 85h och 120 mil nu, gått det från i våras och det enda som det varit problem med är batteriet, sen dess har den bara gått, inte ens kört sönder nå fast man våldat i skogen. men vist, alla märken kan rackla, men jag vågar nog hävda att märkes maskinerna går längre och tål mer stryk
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=55533.0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=54639" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=53662.0" onclick="window.open(this.href);return false; en tråd som tar upp både bra och problemmaskiner, finns hur mycket som helst att läsa där, även många andra trådar.
jag hade inte vågat köpa en sån, att börja räkna hur dom fungerat i 10-15h ska man ju inte behöva göra, min är uppe i 85h och 120 mil nu, gått det från i våras och det enda som det varit problem med är batteriet, sen dess har den bara gått, inte ens kört sönder nå fast man våldat i skogen. men vist, alla märken kan rackla, men jag vågar nog hävda att märkes maskinerna går längre och tål mer stryk
isuzukb88 skrev:avgasrör som spricker, styrstång som släpper från servon så man blir utan styrning, samt diverse.
Mycke läsvärt

VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Som jag skev tidigare var jag mycket nöjd med min Grizzly. Under dom 10 åren jag hade den har jag inte bytt någonting alls förutom wire till vinschen. Jag har inte ens bytt batteriet. Och den har gått som arbetsmaskin för det mesta. Så jag är verkligen nöjd.
-
- Guru
gamla polaris, Yamaha, honda, Suzuki är fantastiska maskiner som inte trasslar, är väll som med bilar, lite basgrejer med motorer som är evighetsmaskiner.
har en polaris 500 från 99 som ALLDRIG varit fel på å pappa en Yamaha 400 från 00 samma sak där, fel fri, bytt oljor och batterier på båda,
vi har ägt en CF utv och en Goes, dom var det bara div trassel med, vet inte om utv är sämre än atv
har en polaris 500 från 99 som ALLDRIG varit fel på å pappa en Yamaha 400 från 00 samma sak där, fel fri, bytt oljor och batterier på båda,
vi har ägt en CF utv och en Goes, dom var det bara div trassel med, vet inte om utv är sämre än atv
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumräv
Ett märke som oftast glöms bort i ATVsnack pga kinamodeller och Can-AM tar över är Kawasaki. Dessa håller fantastisk fin kvalitét precis som honda yamaha o suzuki. Japsarna kan det dom gör. Jag Köpte en ny kawa 750 bruteforce -15 Servo med tanken att jag ville ha en busmaskin förklädd som en arbetshäst och ALDRIG behöva jävlas med något som inte går.. jag använder den i arbete, lek o till snöröjningen och jag vill inte komma ut till 30cm snö kl 5 på morgonen o inte maskinen fungerar. Så med lite efterforskning så blev det en kawa. Jag har kört ganska hårt med maskinen och den är fruktansvärt pigg.. tog en 800cc polaris i accet
Jag blev väl bekant med återförsäljaren av den då vi bor grannar och en dag då vi va ut o körde tillsammans så sluta min plötsligt driva.. det blev såklart ett kraftigt antiklimax då jag blivit lovad en felfri maskin. Dom tog in maskinen på en SÖNDAG... plockade ner variatorkåpan o hittade en liten liten o-ring som vid montering troligtvis klämts sönder (o-ringen tätade ett litet oljerör som paserade innanför variatorn) vi bytte denna o-ring.. sedan dess inte ett problem.. fick dessutom ett jävla DIPLOM
av kawasaki för den ENDA som lyckades hitta ett garantifel på en kawa under den halvan av 2015
tycker jag va rätt skoj. Men hur som helst det jag fått erfara genom att nu ägt en kawa och testat många andra märken är att:
Kawa är
+ funktionsdugliga, hållbara, går ruskigt bra, bra service, Plasten är mjuk o formbar och spricker aldrig. Bekväm.
- Designen faller inte alla i smaken men jag gillar den iallafall. Ont om återförsäljare.
Can-am
+Flashig, modern, sportig design, massor av eftermarknadsdelar
- Rapplig, plastig, dåliga axlar, mer design än funktion
CF-Moto/GOES
+Prisvärd, Snygg
- Dålig kvalitét men helt ok maskin om man kan tänka sig skruva.. Plasten spricker.
Honda, Yamaha Suzuki,
+Japansk kvalitét
- Ej hunnit testa så mkt..
Polaris
+Stark och bra motor, design
- Amerikansk kvalitet :/

Kawa är
+ funktionsdugliga, hållbara, går ruskigt bra, bra service, Plasten är mjuk o formbar och spricker aldrig. Bekväm.
- Designen faller inte alla i smaken men jag gillar den iallafall. Ont om återförsäljare.
Can-am
+Flashig, modern, sportig design, massor av eftermarknadsdelar
- Rapplig, plastig, dåliga axlar, mer design än funktion
CF-Moto/GOES
+Prisvärd, Snygg
- Dålig kvalitét men helt ok maskin om man kan tänka sig skruva.. Plasten spricker.
Honda, Yamaha Suzuki,
+Japansk kvalitét

- Ej hunnit testa så mkt..
Polaris
+Stark och bra motor, design
- Amerikansk kvalitet :/
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Enligt en av våra reparatörer här som har hand om alla förutom kina maskiner skruvar mest polaris och can am innan årsm -10.. Spc polaris har mycke motorhaveri men då vet ja ej vad det mest beror på, japsarna är det nästan uteslutande bara service..
Just CF moto så är det mest små elfel enligt åf/reparöter som jag köpte av, men då håller han bara på med CF så förstår om han inte vågar säga för mycke negativt då han är åf av dom
Just CF moto så är det mest små elfel enligt åf/reparöter som jag köpte av, men då håller han bara på med CF så förstår om han inte vågar säga för mycke negativt då han är åf av dom
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
-
- Forumräv
Det har jag svårt att tro.. men men det kanske är så men dom styrs ifrån japan annars hade det inte varit så stor skillnad på tex Kawa o polaris i kvalitén tror jag.lam84 skrev:alla dom japanska märkerna är tillverkade och framtagna i usa
Vision X ledramper tillverkas i Kina.. men ingen jämför dem med såkallad "kinaskit"

Umeå Offroad & Import
Förutom jag, visionx betalar man dyrt för med dålig kvalitet. Mycket kallödningar! Bra lyse har dom men det väger inte upp problemen som jag haft. Även fukt har jag fått i dom flesta Visionx jag haft, men inte en enda kinarampa har släppt i fukt eller slutat lysa. Än så länge iaf...StarvinMarvin skrev:Det har jag svårt att tro.. men men det kanske är så men dom styrs ifrån japan annars hade det inte varit så stor skillnad på tex Kawa o polaris i kvalitén tror jag.lam84 skrev:alla dom japanska märkerna är tillverkade och framtagna i usa
Vision X ledramper tillverkas i Kina.. men ingen jämför dem med såkallad "kinaskit"
Nu blev et OT

Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
-
- Hemmastadd
Har en Arctic cat 700 från 2011 och det är inte en maskin jag skulle rekommendera. Har nog repat den för ca 40 tusen efter garantitiden. Länkarmsbussningar (2ggr), laddningsregulator, styrleder (3ggr), bakaxel, bussningar i motorinfästningen, kompletta drivaxlar då knutar gått sönder (5st) har spruckit på minst 8 ställen i svetsarna på ramen och nu igen för andra gången laddningsregulator och bussningarna i motorinfästningen så nu blir det 4500kr till i reparation. 345 timmar har den gått. När jag köpte denna så kostade en sån med all utrustning 139900kr och kompisen som kört lite över 600 timmar med sin goes som kostade 49000 har bara bytt ett styrstag på sin och det pga krock med stolpe. Kan ju lätt erkänna att både jag och kompisen har verkligen arbetat med maskinerna.
Visionx är bara skit. Kostar mycket med dåligt ljus och kvalite. Kan inte rekommendera det heller. Har 4 fram och en bak på fyrhjulingen.
Visionx är bara skit. Kostar mycket med dåligt ljus och kvalite. Kan inte rekommendera det heller. Har 4 fram och en bak på fyrhjulingen.
Tommie 0739-751751
TA Industri & Montage
Arctic Cat 700 H1 -11 Traktorreggad
Jeep Wrangler islander -90 lite högre & bredare
TA Industri & Montage
Arctic Cat 700 H1 -11 Traktorreggad
Jeep Wrangler islander -90 lite högre & bredare
Varit o kollat på FC moto en 500 med förgasare årsmodell 15 verkar vettig o hade turen att prata med en mekaniker istället för en säljare. Jag frågade ut honom rejält om vad som har varit problem med dom o det verkar inte vara mycket strul alls med dom nyare modellerna dom börjar komma ikapp dom lite mer kvalitets maskinerna. Tex så tillverkar dom ju en del av motorerna till KTM o det vet ju dom som kör enduro o cross att det inte är nån skit. Sen har dom ju ett rejält tillbehörs utbud också till vettiga priser. Får se vart det hamnar med allt men det har varit helt underbart att tråden blev så populär så fortsätt gärna. 

Äger en hög med pajeros canavas modellen
Att vissa företag tillverkar åt andra och allt vad det nu är spelar sällan någon roll.
Kunder sätter sina specar på det som tillverkas och sen följs det, det betyder alltså egentligen ingenting om en tillverkare även gör grejer åt andra.
Huruvida just detta stämmer vet jag inte men att man ofta köper in numer är ju ingen nyhet.
Lyssna inte för mycket på säljare, mekaniker och annat... lyssna på dig själv.
Provkör riktigt, känn växlarna, känn om komforten är vettig, känn om bromsarna har bett och om utväxlingen på tex backen är låg nog.
CF har blivit mycket bättre än vad de var -07/-08 osv... men allt handlar inte bara om kvalité, det skall vara konstruktion om funkar till det man tänkt använda den till också.
...och där vet du ju bäst själv.
Kunder sätter sina specar på det som tillverkas och sen följs det, det betyder alltså egentligen ingenting om en tillverkare även gör grejer åt andra.
Huruvida just detta stämmer vet jag inte men att man ofta köper in numer är ju ingen nyhet.
Lyssna inte för mycket på säljare, mekaniker och annat... lyssna på dig själv.
Provkör riktigt, känn växlarna, känn om komforten är vettig, känn om bromsarna har bett och om utväxlingen på tex backen är låg nog.
CF har blivit mycket bättre än vad de var -07/-08 osv... men allt handlar inte bara om kvalité, det skall vara konstruktion om funkar till det man tänkt använda den till också.
...och där vet du ju bäst själv.
Vi har en Can-Am Outlander 500 -07(?) ägt sedan ny, Warn Vinsch fram och en bak, 28" Swamp Witch och bukplast, stor frontbåge
Aldrig haft några problem med den förutom att Variatorremmen har sagt upp sig, fullt lass med timmervagn när den var sprillansny och variatorremmen var inte ens inkörd.
Har aldrig servat den under 9-10 år. Men nu blev motorn full med kondensvatten så det var bara suga ur motoroljan och hälla i ny
Går som en klocka.
Annars är Honda bra fyrhjulingar. Polaris har ju riktig 4x4 men tycker Can-amen duger gott och väl, även när man har älg på vagnen i skogen

Aldrig haft några problem med den förutom att Variatorremmen har sagt upp sig, fullt lass med timmervagn när den var sprillansny och variatorremmen var inte ens inkörd.
Har aldrig servat den under 9-10 år. Men nu blev motorn full med kondensvatten så det var bara suga ur motoroljan och hälla i ny

Annars är Honda bra fyrhjulingar. Polaris har ju riktig 4x4 men tycker Can-amen duger gott och väl, även när man har älg på vagnen i skogen