Mathias skrev:Hejsan! Riktigt trevligt bygge, snyggt rakt igenom!!! En fråga bara, hur reggar man en 6.2 med överladdning? Har en Silverado med 6.2 med kompressor som inte uppskattades av bilprovningen

Hej ja det där med att reg besiktiga med överladdning har ju visat sej vara en tråkig historia
som vart fall inte jag riktigt löst än
Tidigare gick det förhållande viss lätt då man får höja effekten 20% & vrid 10% så funkade
det med motor intyg från en 6.5 TD och det var inom gränserna om man jämnförde med
det motor starkaste allternativet som en blazer K5 original levererades med "typ big block bensin"
Men sedan de infört att man inte får utgå från det motor starkaste alternativet
i modell serien utan måste utgå ifrån bilen i frågas original motor så skiter det sej
nu mer att regga 6.2 dieslar med turbo
Återstående alternativ är att regga den som 6.2 turbo konverterad men då denna kombination
aldrig funnits "standard" så måste man fixa buller intyg,effekt intyg,mm,mm,mm
effekt intyget i sej är ju i gentligen inte så svårt för det är ju bara att inte ställa på
pumpen något så blir det ju heller inte någon högre effekt

så kan man ju pilla upp
det när det är reggat och klart

men betydligt mer jobb och kostnader blir det ju
nummer bara på grund av några små ändringar i en text
Jag har tillsvidare löst det med några små behändiga adaptrar som monteras
där turbo agregaten normalt sitter! tar 1.5 timme max så vartannat år får man leva med att
åka sugis några dagar
