Grundinställning tändning Jeep grand 99a 4.0l
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Grundinställning tändning Jeep grand 99a 4.0l
Hej. Hur ställer jag in tändningen efter man bytt kamaxel givare. Verkar ha lyckats ändra nått när jag tog isär de.
Re: Grundinställning tändning Jeep grand 99a 4.0l
Hittade nollpunkten på motorn tillslut....Men den startar fortfarande inte. Finns det nån som är grym på dessa motorer??
Har plockat bort Racket till tändstiften å stoppat i tändstiften och lagt Racket på ventilkåpan, alla tändstiften gnistrar.
Även om jag lyckats få Tändningen fel så borde den ju tända till iaf??
Bränsle verkar den få... Inte tagit bort spridare å kollat. men den pumpar bränsle fram till dom iaf.
Ja just. Är ju Camshaft position sensor jag bytt... om Crankshaft är trasig så borde väl inte tändstiften gnistra???
Tacksam för Svar.
Har plockat bort Racket till tändstiften å stoppat i tändstiften och lagt Racket på ventilkåpan, alla tändstiften gnistrar.
Även om jag lyckats få Tändningen fel så borde den ju tända till iaf??
Bränsle verkar den få... Inte tagit bort spridare å kollat. men den pumpar bränsle fram till dom iaf.
Ja just. Är ju Camshaft position sensor jag bytt... om Crankshaft är trasig så borde väl inte tändstiften gnistra???
Tacksam för Svar.
Får spridarna signal att öppna?
Ska kolla spridarna ikväll.. finns tydligen ett automatik shutdown relay som kan stoppa spridarna.. men då ska även tändningen försvinna... känns som ett knepigt fel.