D.Svensson skrev:Tack för svaret.
Har sett det finns lite olika karosshöjningskit osv på ebay

Hittar inget på dahlems :p
http://www.ebay.com/itm/95-98-Chevrolet ... Ds&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
vad tros om det här kitet?
Som jag förstår de så ingår både höjning av karossen + dämpningen?
Nån som kört på liknande? fungerar hur?
Mvh
Det kittet verkar höja både i karossen och fjädringen.
Men den höjer fjädringen fram mha torsionsnycklar, och det är skräp anser jag.
Man kan oftast höja den 2" fram genom att bara dra till justerskruvarna till de befintliga nycklarna.
Men redan med så lite höjning så blir framvagnsgeometrin skit.
Använder man sådana här nycklar kan man höja ännu mer, och då blir det ännu värre.
Den enda anledning jag kan komma på att använda dem, är om fjädrarna är så slut så det inte räcker att skruva på originalnycklarna för att få vettig höjd.
Men jag har aldrig hört om att det har behövts...
Karosshöjning behåller ju vägegenskaperna, och höjer inte heller tyngdpunkten lika mycket som en fjädringshöjning.
Men dessvärre blir ju inte markfrigången till ramen något bättre, och den är ju lite låg som den är...
Men vill man komma undan billigt så skulle jag rekommendera karosshöjning.
Det bästa är ju en riktig chassihöjning som flyttar ner hela framvagnen 6-8", men det mycket dyrare, och krångligare.
Sen skulle jag föreslå 16x8 fälgar istället.
15" kan ta i oken fram, och även om de inte gör det nu, så kan de göre det när du bytt belägg, och oken hamnar lite längre ut...
10" breda har oftast mycket mer negativ offset, och begränsar hur stora däck du kan ha.
För det tar i skärmarna mer när man sväger då.