Nilssons Pickup
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Forumräv
- Kontakt:
Re: Nilssons Pickup
Blev ju kanonbra 

KinneKulleOffroad-crew
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
https://www.facebook.com/KinnekulleOffroad
Mitsubishi L200 Cc Gl -01 2,5Tdi spoad
Dana 44 + Gm 10 leaf springd
35" Creepy Crawler 15" beadlocks
Glöm 'Twitter', jag sitter bara på 4x4Sweden..
Hur går de? Fått i motorn ännu?
Nu vill vi se en uppdatering här ju 

Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL
Blev det inget mer???
Det kommer bli.
Men mecka mig trött ett tag och har inte haft nån lust med nått.
Motorn pekades i och kördes med två svängar.
Efter det vart det pumpkrångel och den skickades på fix och monterades i ett dike i en snöstorm förra vintern,
Men när den skulle köras upp ur diket så rasade splinsen på ingående axel på fördelningslåda nr 2.
Det fixades lite snabbt med starkare splines som svarvades och svetsade dit lite lite snett...
Sen dess har den mer eller mindre stått.
Och i somras köpte jag hus och en massa krångel runt ikring det och ska väll försöka få ihop nått garage där.
Så planen är just nu:
tgb 20 fördelningslåda
Sänkas lite för att dels inte vara så vinglig och försöka få lite bättre styrgeomtetri och bättre linje i framvagn en och alla kardan vinklar blir snällare.
Och slänga på en kaross som inte är så bulig...
Och gärna få allt registrerat så man bara kan åka förbi farbror blå utan att vara rädd på nå vis.
Det ligger i planerna men det kan ta lite tid. Börjar bli jäkligt sugen på att åka i allafall!
Men mecka mig trött ett tag och har inte haft nån lust med nått.
Motorn pekades i och kördes med två svängar.
Efter det vart det pumpkrångel och den skickades på fix och monterades i ett dike i en snöstorm förra vintern,
Men när den skulle köras upp ur diket så rasade splinsen på ingående axel på fördelningslåda nr 2.
Det fixades lite snabbt med starkare splines som svarvades och svetsade dit lite lite snett...
Sen dess har den mer eller mindre stått.
Och i somras köpte jag hus och en massa krångel runt ikring det och ska väll försöka få ihop nått garage där.
Så planen är just nu:
tgb 20 fördelningslåda
Sänkas lite för att dels inte vara så vinglig och försöka få lite bättre styrgeomtetri och bättre linje i framvagn en och alla kardan vinklar blir snällare.
Och slänga på en kaross som inte är så bulig...
Och gärna få allt registrerat så man bara kan åka förbi farbror blå utan att vara rädd på nå vis.
Det ligger i planerna men det kan ta lite tid. Börjar bli jäkligt sugen på att åka i allafall!
Martin Nilsson
Re: Nilssons & Greens Pickuper
USCH..........2 spåna lik till ramar har ja lagat upp,fyyy fasen hur de kan rosta så,,,blir norrlands bilar framöver..HeaNisse skrev:oxyjohan skrev:Grattis, kul! Det är en go känsla att få blankt papper efter en renovering
oo ja! tack tack!
men ni kanske vill se hur den gamla ramen ser ut![]()
eller jag kanske ska byta tillbaka?

Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Låter bra, säg till om du behöver hjälp med något!HeaNisse skrev: Det ligger i planerna men det kan ta lite tid. Börjar bli jäkligt sugen på att åka i allafall!

-
- Rutinerad
besiktade du bilen efter du byggde rörkofångare?
isf,hur gick det?
såg jäkligt bra ut så man blev sugen på att bygga en
isf,hur gick det?
såg jäkligt bra ut så man blev sugen på att bygga en
K1500 silverado -99 SÅLD
Mitsubishi L200 DC 2,5 TD -04
Mitsubishi L200 DC 2,5 TD -04
Ja det gjorde jag. Själva kofångaren sa dom inte mycke om, kände lite på hörnen så dom inte var vassa bara. Men dom tyckte att winchen skulle kunna komma flygande så den fick jag ta av.... 
Tog inte upp nån diskussion om det då då jag tyckte det inte var nån mening med det...

Tog inte upp nån diskussion om det då då jag tyckte det inte var nån mening med det...
Martin Nilsson
-
- Rutinerad