ErraNs Wrangler.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: JeepGaraget updates.
Japp, hans jeep får "nya" skor!Gravander skrev:Grymt!![]()
Är de robban som ska köra med 40"?
De gör nog gott! Bogger e ju lite hårda i stommen. Framförallt 35er, så han kommer känna en rejäl skillnad när de ska klättras i berg! Så länge d30in fram håller... heheh
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Precis vad jag tänkte.. Men hans körstil å hans axlar å 40" så tippar jag på ras första träffen.. Elakt va?ErraN_XJ skrev:Japp, hans jeep får "nya" skor!Gravander skrev:Grymt!![]()
De gör nog gott! Bogger e ju lite hårda i stommen. Framförallt 35er, så han kommer känna en rejäl skillnad när de ska klättras i berg! Så länge d30in fram håller... heheh

Framförallt hans gasande som jag tänker på

Crew of
Offroaders Bohuslän
Offroaders Bohuslän
Fast ja tror inte han behöver gasa så mycket längre. Å nu finns de inte motoreffekt för å få snurr på dom stora klumparna!Gravander skrev:Precis vad jag tänkte.. Men hans körstil å hans axlar å 40" så tippar jag på ras första träffen.. Elakt va?ErraN_XJ skrev:Japp, hans jeep får "nya" skor!Gravander skrev:Grymt!![]()
De gör nog gott! Bogger e ju lite hårda i stommen. Framförallt 35er, så han kommer känna en rejäl skillnad när de ska klättras i berg! Så länge d30in fram håller... heheh![]()
![]()
Framförallt hans gasande som jag tänker på
Men dom passar min bil bättre tycker ja!
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Men du får väl stjäla dom då en mörk natt i garaget.. Rulla dom från hans plats till din så misstänker han inget 

Crew of
Offroaders Bohuslän
Offroaders Bohuslän
Inte min mest produktiva kväll i garaget idag.
Men ja fick uträttat första riktiga arbetsorder på jeephögen iallafall.
Nr 1... de kommer bli ett par ordrar till innan de går å köra ut den ur Jeepgaraget...
När ja va nöjd, med mina 58 punkter så tänkte ja få gjort något oxå så ja kapa av min gamla framkardan som va helt slut, å förlängde lite för å se hur lång framkardanen ska vara vid full drop

Vid full drop så hade spinesen dagit isär sig 4cm från full bump. De underlättar en del när framkardanen byggs, samtidigt som de verkar som att axeln pendlar som ja tänkte mig.
castervinkeln påverkas inte vid pendling!
Ja ska jaga lite kardandelar i veckan så kanske man kan stryka en punkt på arbetsordern...
Men ja fick uträttat första riktiga arbetsorder på jeephögen iallafall.
Nr 1... de kommer bli ett par ordrar till innan de går å köra ut den ur Jeepgaraget...
När ja va nöjd, med mina 58 punkter så tänkte ja få gjort något oxå så ja kapa av min gamla framkardan som va helt slut, å förlängde lite för å se hur lång framkardanen ska vara vid full drop

Vid full drop så hade spinesen dagit isär sig 4cm från full bump. De underlättar en del när framkardanen byggs, samtidigt som de verkar som att axeln pendlar som ja tänkte mig.

Ja ska jaga lite kardandelar i veckan så kanske man kan stryka en punkt på arbetsordern...
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Vad behöver du för kardandelar?
Har en dubbelknuts kardan från xj liggande som väl aldrig kommer till någon nytta ändå.
Har en dubbelknuts kardan från xj liggande som väl aldrig kommer till någon nytta ändå.
De e ganska precis va ja behöver! Va vill du ha för den?Fisketorp skrev:Vad behöver du för kardandelar?
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Kan börja med att du kolla skicket på den.ErraN_XJ skrev:De e ganska precis va ja behöver! Va vill du ha för den?Fisketorp skrev:Vad behöver du för kardandelar?
smutsig och behöver smörjas iallafall.
gav något under 500 för den inkl frakt.
så kika på skicket så löser vi det sedan, den ligger bara å skrotar just nu =)
Ska jag lämna den till Niclas?
Ja de e taget!!Fisketorp skrev:Kan börja med att du kolla skicket på den.ErraN_XJ skrev:De e ganska precis va ja behöver! Va vill du ha för den?Fisketorp skrev:Vad behöver du för kardandelar?
smutsig och behöver smörjas iallafall.
gav något under 500 för den inkl frakt.
så kika på skicket så löser vi det sedan, den ligger bara å skrotar just nu =)
Ska jag lämna den till Niclas?
Ja lämna den till han så kan han köra hit den!

#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Ordnar det imorgon så kommer Niclas med kamelexpressen någon gång 

Hittat bucklor i oljetråget på både motorn å lådan som oroar mig. Motorns tråg har en buckla inifrån samt en lagning i blocjet som får mig att tro att 5:ans vevstake har vart runt omkring i blocket å hälsat på... å lådans tråg har bucklor som formas av ventilpaketet på insidan....
Ska släppa tråget på motorn å kika men ja tror ja slänger motorn på skroten. Har redan hittat ett annat motorpaket som jag vet funkar!
Känner mig blåst på fyra fina beadlock fälgar
Ska släppa tråget på motorn å kika men ja tror ja slänger motorn på skroten. Har redan hittat ett annat motorpaket som jag vet funkar!
#JeepGaraget

#Offroaders Bohuslän

#Offroaders Bohuslän
Jag har fortfarande kvar mitt motorpaket från 94 Cherokee som jag köpte till min. Men inte passa. Om det är intressant?
Willys CJ3-A
Original sidventils fyra, axelvänd å 33" M/T Baja Claw
Jeep Wj 2001 original
Original sidventils fyra, axelvänd å 33" M/T Baja Claw
Jeep Wj 2001 original
Har något verkat bra med den motorn... De har väl vart andra saker också som verkat suspekt.. Rost eller var de sand i fuel railen också?ErraN_XJ skrev:Hittat bucklor i oljetråget på både motorn å lådan som oroar mig. Motorns tråg har en buckla inifrån samt en lagning i blocjet som får mig att tro att 5:ans vevstake har vart runt omkring i blocket å hälsat på... å lådans tråg har bucklor som formas av ventilpaketet på insidan....

Crew of
Offroaders Bohuslän
Offroaders Bohuslän