Biltemas universala bränslepump
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
Biltemas universala bränslepump
Tjena!
Jag ska eventuellt byta bränslepump på min truck (suzuki vitara 88) ifall det är nån som bytt på en sådan. Men det jag undrar är att om det är någon som bytt till biltemas universala bränslepump, isåfall kan ni väl berätta om den funkar bra samt om det är någon som bytt på en suck som vet om det är samma fästen och allt.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Jag ska eventuellt byta bränslepump på min truck (suzuki vitara 88) ifall det är nån som bytt på en sådan. Men det jag undrar är att om det är någon som bytt till biltemas universala bränslepump, isåfall kan ni väl berätta om den funkar bra samt om det är någon som bytt på en suck som vet om det är samma fästen och allt.
Re: Biltemas universala bränslepump
Jag kollade (lite av nyfikenhet) vad denna kostade på Mister Auto (där jag handlat några gånger då det är billigt)... Den jäkla pumpen kostade ju över 3000 spänn!!!!!
Jag hade nog testat att köpa en billig jäkel för att se om det funkar. På min Samurai har bakre soppapumpen ett läckage så jag har kört den från "flaska" kopplad direkt till mekanisk pump som går på motor... funkar att köra i alla fall
Testa att montera ditt "vafansomhelstsoppapump", det är till syvende och sist bara soppa som ska föras fram till motorn. 
Jag hade nog testat att köpa en billig jäkel för att se om det funkar. På min Samurai har bakre soppapumpen ett läckage så jag har kört den från "flaska" kopplad direkt till mekanisk pump som går på motor... funkar att köra i alla fall

Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Alla soppapumpar för sprut levererar det tryck å flöde en vitara behöver!
Är det pump i tanken lr på slangen?
Är det pump i tanken lr på slangen?
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Jag har kört med en sådan och kan säga att dom lever om riktigt mycket. Blev less på ljudet och montera en bosch pump istället och sen blev det tyst.Men det är stor skillnad i pris 2000kr mot ca 500kr. //Torbjörn
Köpte en sådan här till min bil, i och för sig en fuggemotor men den funkar fint och hörs knappt att den går
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000017987/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000017987/" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki Samurai High Roof 416 -88 "Den Röde"
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Användare
om man köper en pump som är till för föggemotor men kopplar in den i en insputsmotor, äre för dåligt tryck då?
Jupp, dom brukar ge max 0,5bar, å du ska ha 3bar i systemet!
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
-
- Användare
Okej tack!J Landin skrev:Jupp, dom brukar ge max 0,5bar, å du ska ha 3bar i systemet!