Har hänt endel i garaget sen sist.
Innan påsk, på min ettåriga sons födelsedag han jag ner till Hudiksvall och hämtade en "ny" bruksbil.
Och igår for gamla bruksbilen vidare till nya ägare.
Fick dit generatorn på gröningen här om natten, blev dock inte en enda bild på det

Nå den är ny och skinande, och viktigast av allt, den fungerar =)
Har haft ett annat litet problem.. det har slamrat från bakaxeln, visade sig vara bussningarna till stötdämparna som var slut, dock var dämparna hela

Första gången jag har råkat ut för den varianten
Så det blev att offra bussningarna från ett par reserv stötdämpare, som är oljedämpare av sämsta sort.
Den högra sidan hade rostat ihop totalt så jag fick ta fram dödsskivan och ta bort den och sätta dit skruvar från skrotlådan.
Denna sidan hade redan fått samma behandling.
Och woila bilen känns som ny på vägen! och inget slamrande!
I kväll han jag även med att spinka på Saaben och se varför exenonlyktorna riktas i backen.. och det var vist givaren som oxiderat så stiften lossnat från givaren så en ny givare + kablage är beställt.
Han även med att lätta staben..
Tydligen var yttre plåten på ljuddämparen lite dålig. Så jag tog bort det jag kunde för hand för att i norrlänsk förhoppning hålla tummarna för att det inte rostar mer så länge inte vatten kan ligga mellan plåtarna.
I helgen och nu under veckan har det varit en massa skidaktiviteter så jag han ta mig en titt på VW's Snowareg.. dock typiskt för mig så tog jag bara bilder på det jag var intresserad av, inte en enda bild på hela bilen då det var en sån dära Vaag som jag inte har mycket tillövers för.

Alltid fränt med bandsats så jag har på gång att bygga mig en.. får se när det blir klart
Till nästa gång!

Jeep älskande Norrbottning.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.