Jag har varit anonym besökare här på sidan ett tag och kollat på många av byggena som finns här, men nu tänkte jag det var dags att lägga upp mitt projekt.
Jag har lyckats komma över en rostfri 1990 Cheva Blazer som var ett börjat men avstannat projekt sedan 12 år tillbaka. Den har stått ute ända sedan 2003 då växellådan haverade men då den aldrig har sett salt så har den inte heller nå rost.
Ja lite ytrost har den bakom grillen men det är det enda!

Rost fritt!

Så här har den stått i 12 år.

Tanken är att hinka ur befintliga 6,2 motorn och ersätta den med en millitär motor som vi kommit över sedan en tid tillbaka. Militär motorn som har gått hela 20 timmar har en ny TH400 monterad bakom. Då allt detta är nytt är tanken att byta ut 700 lådan mot denna, vilket innebär att bygga om fördelningslåda mm.
I dagsläget är gamla motorn ur lyft, och vi har börjat flytta över delar mellan motorerna.
Mastersatsen till fördelningslådan samt konverterings grejer ligger i garaget.
Projektet kommer ta den tid det tar och vi har ingen brådska. Men tanken är att få i gång den med nya motorn, turbokitet och TH400 lådan. Sen har vi just beställt däck av en annan på forumet.. "37 blir lagoma bruksdäck. Så lite höjning och breddare, safari snorkel mm ligger i planen

Vi håller tråden uppdaterad vartefter vi uträttar något.
Mvh Sigge och Anton