Franks Garage.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Franks Garage.
Blir det inte svårt att komma åt muttrarna om du behöver göra någon service av växellådorna?
Jo lite svårt kanske det blir, men dom förhoppningsvis få gångerna det kommer att behövas så får det va lite krångligt.daniel2 skrev:Blir det inte svårt att komma åt muttrarna om du behöver göra någon service av växellådorna?

Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Gör tvärtom,svetsmutter i fästet o en bult utifrån,då e de mkt lätt o ta isär då bulten e utifrån..
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Tycker jag också, välj försänkt med insex. Du kommer inte att ångra dig.olle67 skrev:Gör tvärtom,svetsmutter i fästet o en bult utifrån,då e de mkt lätt o ta isär då bulten e utifrån..
Jäkligt proffsigt bygge för övrigt

//John
Tror jag kommer ha det som det är, är relativt smidigt att komma åt ändå, blir rätt öppet inåt där nere, blir lättare att se sen ju mer som blir byggt.
Men åsikter uppskattas alltid.
Men åsikter uppskattas alltid.

Volvo XC70 -04.
Vad har hänt på de senaste veckorna
Inte jättemycket. Har pillat med lite andra fordon i vagnparken, åså har ju slutspelet dratt igång i hockeyn så det blir mycket TV tittande...
Får se om det kan bli lite byggt i helgen.
Får se om det kan bli lite byggt i helgen.
Volvo XC70 -04.
Ishockey o annan sport e ju ett fördärv.... 

Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Va inne och besiktade Toyotan nyss, å fick 2:a på svetsad bakaxel... Har besiktad bilen sen 2011 med svetsad bakaxel men idag gick det inte, jaja, får väl peta i en öppen diff och åka och ombesa, behöver ändå byta olja i bakaxeln...
Blev 2:a på trasigt helljus på höger sida samt en bromsslang som satt lite löst med. Annars va allt till belåtenhet.
Å näe det har inte hänt nåt mer med rörhögen sen sist, jo jag har vart och köpt en uppsättning patrol y60 axlar till den.

Blev 2:a på trasigt helljus på höger sida samt en bromsslang som satt lite löst med. Annars va allt till belåtenhet.
Å näe det har inte hänt nåt mer med rörhögen sen sist, jo jag har vart och köpt en uppsättning patrol y60 axlar till den.
Volvo XC70 -04.
Hur kunde dom ha synpunket på det, till mej har dom inte heller sagt nått. dom kör ju ändå inte den i bromsprovaren.
Toyota Lj70
IDROTT, inte sportolle67 skrev:Ishockey o annan sport e ju ett fördärv....

Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Min kör dom i bromsrullarna, å det har dom gjort sen jag köpte bilen, den har hoppat ur rullarna ett par gånger innan, men då har dom gjort bromsprov på väg istället.Runekebab skrev:Hur kunde dom ha synpunket på det, till mej har dom inte heller sagt nått. dom kör ju ändå inte den i bromsprovaren.
Volvo XC70 -04.
Bes en Ascona med svetsad diff i fredas senast utan problem! Så är väl som vanligt ett lotteri
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja det verkar ju va ett lotteri, men dom ska ju inte godkänna svetsad diff så det är bara att acceptera beslutet tyvärr.
Nu har jag i alla fall bytt diffklumpen till en lamelldiffad från reservaxeln, fixade den lösa bromsslangen samt skarvade ihop sladden till helljuset som va av, så ny ombes är bokad 06,30 imorron bitti!

Nu har jag i alla fall bytt diffklumpen till en lamelldiffad från reservaxeln, fixade den lösa bromsslangen samt skarvade ihop sladden till helljuset som va av, så ny ombes är bokad 06,30 imorron bitti!

Volvo XC70 -04.