Tänkte dela med mig av min smått galna hjärna och kanske lyckas åstadkomma lite små skratt, glad tillrop och en och annan seriös fundering.
Jag gillar Audi, har alltid gjort och har aldrig kunnat lämna en bil i originalskick utan det ska stylas, trimmas och trixas. Mina senaste Audis har varit toksänkta med 3 varv eltejp kring den största fälgen jag fick dit.... Så blir inte fallet med denna....
Utgångsobjektet

En Audi A6 2,5 TDI quattro Avant.
Steg ett är naturligtvis att höja den och montera lite större däck... Men stopp nu! Tänker ni varför inte en allroad?, finns ju med samma motor och allt. Jo jag kikade på sådana också men luftfjädringen känns inte hållbar så den avskräcker mig. Resten är bara plast elektronik och lull lull som skiljer...
Hursom, skickade några 17" fälgar och kikade lite

Åjo nog finns det plats för större även utan höjning... Det sitter ju små hjul på...

Jag har målsättningen att kunna åka med en praktisk annorlunda "Audi Allterrain" eller helt enkelt quattro! Bilen ska fungera som pendlarbil samtidigt som den ska skrämma kärringar på stan, käka tonåringar i Toyota celika till frukost och bärga en å annan pensionär längs skogsvägarna och ändå kunna åka på promenad till favvo svamp stället... (Dessutom ska den kunna dra släp, köra ungarna bekvämt mm.mm.mm)
Hoppas på kul diskussioner!
/Z
Skickat från min iPad med Tapatalk