Nybliven Jeepägare här som precis 2 veckor efter köpet fått skyltarna stulna.. En dröm uppfylldes när jag fick tag i en Cherokee (XJ) med låga mil och fint skick. Men nu känns det mindre roligt när man såg igår kväll att någon

Så nu ska man sitta och vänta på att det eventuellt dyker upp parkeringsböter, trängselskatt och annat mög i brevlådan. Vi vet ju alla att man inte får någon direkt hjälp av trafikverket om detta sker.
Helst vill man ju bara byta skyltar.. vilket fick mig att fundera...
Finns det något jag kan göra med bilen för att den ska få nytt regnummer? Jag tänker i stil med enklare modifikation eller LB-regga om det ger nytt nummer? Kanske något som kräver att den registreringsbesiktigas, men jag hittar inget om det ger ett nytt nummer eller ej.. ni som har LB-reggat kanske vet?
En annan sak som jag funderade på är att bilen i Sverige är reggad som en 98a, vilket jag tror är fel för enligt chassinumret så är det en 97a och inget annat. Skulle en sådan korrigering leda till nytt nummer? Eller hade dom inte ens brytt sig om att korrigera ett sådant fel

Jag bör kanske ställa frågorna till trafikverket.. men de kanske inte är så glada i en sådan "work around" på problemet tänker jag..
Export och Import går väl, men det kostar ju skjortan..
Finns det någon som har bra tips att ge?