Pajero MK1 driver inte?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Pajero MK1 driver inte?
Tja!
Ute och körde träff i dag , gick bra tills helt plötsligt den sluta driva i ett dyhål !
Kvittar vilken växel jag lägger i båda lådorna!
Plockade bort spakarna och flyttade "gafflarna" med mejsel utan framgång!
Finns det "vanligt" fel på dom, en annan är ju mest insnöad på Zukisar!
Ute och körde träff i dag , gick bra tills helt plötsligt den sluta driva i ett dyhål !
Kvittar vilken växel jag lägger i båda lådorna!
Plockade bort spakarna och flyttade "gafflarna" med mejsel utan framgång!
Finns det "vanligt" fel på dom, en annan är ju mest insnöad på Zukisar!
Re: Pajero MK1 driver inte?
manuell antar jag, säkert nåt med dyhålet som kopplingen inte gillade, kan va att lamellen är sopor eller att nåt med det mekaniska skitit sej så den är "låst" urkopplad
Manuell låda på! Tycker det är lite märkligt om det vore skit inför kåpa, då alla växlar försvann på en gång och finns noll driv ! Ska se om jag kan spola ur lite skit i morgon!
Återkommer i ärendet [emoji3]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Återkommer i ärendet [emoji3]
Är vanligt på mk1'orna att lågväxel-spaken låser sig. Det är inte det som hänt, du kan bröta omkring med bägge spakar?
Jodå jag kan bröta med båda spakar utan problem! Provade att spola med vattenslangen genom kopplingarma hålet , kom ut "rent" vatten efter en stund , prova även med motor i gång utan framgång!JohnE skrev:Är vanligt på mk1'orna att lågväxel-spaken låser sig. Det är inte det som hänt, du kan bröta omkring med bägge spakar?
Ska riva ner lådorna, och se hur koppling ser ut och snurra på låda för hand med växel i så ser jag ju om det rör sej i andra änden[emoji12]
Kommer väl ta en stund , dels är det blå hallen som gäller och först skruvar jag i hop nån annan av dom först[emoji12]
Återkommer när jag har uppnår nåt
Överhettad lamell kan explodera så inget driv finns längre
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Borde inte det ge ett ljud vid explosion ? Hörde inget konstigt, utan helt plötsligt hade jag inget driv längreMathias T skrev:Överhettad lamell kan explodera så inget driv finns längre
Var/är massa skit i tryckplattan som håller den"öppen", har beställt nytt kopplingskit så bör det vara löst[emoji106] .
Tänkte om nån var sugen att höra hur det gått

Tänkte om nån var sugen att höra hur det gått

Vart beställde du ny koppling?
Beställde från milner, går fort att få dom och billigt är det med! Tjänade ca 1500kr på att beställa där i från gentemot min vanliga reservdelsnisse!

Börjat växa gräs i kopplingen, biverkning av eco-driving ??
får vi ingen bild på mk1 pajen?
viewtopic.php?f=9&t=84" onclick="window.open(this.href);return false;
får vi ingen bild på mk1 pajen?
viewtopic.php?f=9&t=84" onclick="window.open(this.href);return false;