Sålde själv en 04 för runt 95 för några år sedan.
Man får aldrig igen pengarna man lagt ner på höjning,däck,axlar,stötfångare mm mm.
Otroligt trevliga bilar dessa TJs,har haft två själv.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Beaver3 skrev:tips på puckar eller kit för 2,5" höjningen?
Dr Keller eller Mooser Metall.
Är det något man måste modifiera?
"Bolt on" = vid offroad light behöver du inte byta bromsledningar eller stötdämpare.
Inte heller panhardstag eller pitmanarm. Dock lite "lugnare" med "dropt pitman".
Är det OK med 30mm spacers det ger +2, eller skall det vara fälgar med ET runt 0?
Alltid bättre med fälgbyte om man önskar större spårvidd.
Dock kör jag själv med "spacers", och har så gjort på flera bilar.
En annan viktig fråga, kommer styrningen att vara fortsatt riktningsstabil, vad händer mer med balansen?
Som jag skrev ovan så blir styrningen lite "lugnare" med "dropt pitman" vid höjning.
Den blåa var byggd med mycket delar jag hade liggande hemma.Beaver3 skrev:Den Blå Moddningen, hoppas på inlägg från alla med erfarenhet.
Den blåa är höjd med 2,5" puckar och skärmbreddarna är den bredare original varianten (4,25"). däcken är 32x11,5 på 15x8 fälgar med et+6 och tunna 5mm extra spacers på fram däcken.
Texten ovan är din.
Om jag vill kopiera den varianten, har du tips på puckar eller kit för 2,5" höjningen?
Är det något man måste modifiera?
Breddningen om jag räknat rätt är breddningen +1 fram och +6 bak varför olika breddning fram och bak?
Är det OK med 30mm spacers det ger +2, eller skall det vara fälgar med ET runt 0?
En annan viktig fråga, kommer styrningen att vara fortsatt riktningsstabil, vad händer mer med balansen?
Det blir lite frågor hoppas det är OK, Kanske det skulle vara en ren Wrangler tråd?
Doppad pitmanarm skulle jag ALDRIG montera på en TJ om den inte var byggd med en helt specialbyggd upphängning och framaxel som krävde det.Beaver3 skrev:Jätteschysst med de svaren, min ingångsbudget tillåter inte för dyrbara lösningar.
Dropt pitmanarm, ursäkta kanske dum fråga men den är ju säkerhetsmässig vital, köper man en lägre pitmanarm eller sänker man på något annat sätt?
Det var jätteintressant att få din info.
Hur man kan göra för att höja moderat.
Tusen tack för din välvillighet.
Sedan, dina objekt är verkligen tilltalande för ögat
Jag skulle rekomendera länge stötdämpare alt. Så kan man förlänga original och sedan köpa länge dämpare när man har råd.Beaver3 skrev:Jag letade höjningspuckar.
En säljare hade ett kit med 3 tum fram och 2,5 tum bak, fungerar det utan annan modifiering för skogsbilvägar? Ej svår terräng.
Behöver man förlänga ändstoppen?
Skall man höja mer fram än bak?
Spelar det någon roll om puckarna är i plast eller metall?
Hoppsan nu blev det ännu fler frågor. Jag har några till frågor på lager, om vad man bör behandla/måla ram och stag med för material.
PS! Jag har faktiskt köpt ett Originalobjekt med lite rost på rambalken vid bakhjulet och på ena Främre skärmkanten, alla stag är förstås rostfärgade