Vindrutetorkarna går inte
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Vindrutetorkarna går inte
På min Suzuki Pickup 1,9 diesel började vindrutetorkarna gå långsamt. När jag nu skulle använda dom gick dom inte alls. Säkringen hade gått så jag bytte den. Det hjälpte inte, vindrutetorkarna går inte och säkringen brinner inte upp. Det ser ut som att man kan komma åt vindrutetorkarmotorn genom att fälla ner framrutan. Stämmer det?
Re: Vindrutetorkarna går inte
Det var en del skruvar att lossa på. Torkarmotorn syns på vindrutans nedre högersida (till vänster i bild). Nu är frågan var man får tag på en sådan? Den är spansk och heter DOGA ref nr. 11190122000
Har Zukidoktor en sådan kamske?
Tyvärr lyckades jag inte lägga in någon bild trots flera försök.
Har Zukidoktor en sådan kamske?
Tyvärr lyckades jag inte lägga in någon bild trots flera försök.
Hej
Mina vindrutetorkare rörde sig inte när jag fick hem min samurai, jag smörjde upp vad jag kunde, dvs där torkararmarna sitter och vid motorn och armen som går från motorn till torkararmarna , sedan hjälpte jag motorn lite och till slut funkade den utan problem!
Behöver du köpa motor finns det på eBay för några hundralappar.
Mvh Daniel
Mina vindrutetorkare rörde sig inte när jag fick hem min samurai, jag smörjde upp vad jag kunde, dvs där torkararmarna sitter och vid motorn och armen som går från motorn till torkararmarna , sedan hjälpte jag motorn lite och till slut funkade den utan problem!
Behöver du köpa motor finns det på eBay för några hundralappar.
Mvh Daniel
Samma på min samurai, wd40 har gått sen dess
Skickat från min SM-G870F via Tapatalk
Skickat från min SM-G870F via Tapatalk

Hur gör jag för att finna en passande torkarmotor på e-bay?
Ebay : Prova att söka på "Suzuki SJ (eller Samurai) windshield wiper motor", kommer upp några stycken då.
Ex Ny från Indien 750:- + frakt.
MVH/JB
Ex Ny från Indien 750:- + frakt.
MVH/JB
Jocke / Åsenhöga - Gnosjö
The stars are up
one fell down
and flew away
.....flew away.......
R.I.P Kiddo
The stars are up
one fell down