FräntMattisH skrev:En bekant till mig kör TJ, frun YJ och tillsammans kör de en JK.....

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
FräntMattisH skrev:En bekant till mig kör TJ, frun YJ och tillsammans kör de en JK.....
För inte så värst länge sedan hade vi "Frontera" som älskade hundar men även körde Opel i spenaten och, sist men inte minst, skrev inlägg på detta forumet.thol skrev:Motorhobbyn är lite tunn på kvinnor/tjejer som och vågar ta platts
Säger du det? Mjaa, det är faktiskt lite starkare än original..Grottulf skrev:Det där ser väldigt klent ut för en länkarmsinfästning, så det bör du nog göra om.
Men i övrigt är det bra jobbat
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
Då håller det nog, jag såg inte karossfästet.RedNek skrev:Säger du det? Mjaa, det är faktiskt lite starkare än original..Grottulf skrev:Det där ser väldigt klent ut för en länkarmsinfästning, så det bör du nog göra om.
Men i övrigt är det bra jobbat
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
Röret är 50mm mot Suzuki 49mm & öronen är i 3mm, mot Suzuki 2,5mm.
Kanske inte syns så bra men det är även svetsat ihop med karossfästet på ovansidan (samma som original) så det håller garanterat på en standardbil som detta är.
Men tack för att du ser & kommenterar, jag uppskattar alltid andras synsätt & erfarenheter
RedNek skrev:Goddag go vänner.
Nu har det mest som stått still med jobbet på bilen, har samlat på mig lite nya delar som: bränslerör, slangar, kopplingar bakersta avgasröret & slangklammer å bränslefilter (som jag ska lyxa till de & byta).
Denna bilen har nog aldrig bytt bränslefilter om man ska se hur det & banjokopplingarna ser ut![]()
Jag har passat ihop avgassystemet & satt dit lite nya infästningar för det.
I övrigt, latat mig (less) det har även varit kallt. på kvällarna några minusgrader & på nätterna ner till -7 Huga!
Nu ska jag sätta fart igen - ska bara dricka upp morgonkaffet, sen; nu jämrans ska jag meka på!
Hahahaha..thol skrev:Den där bilen tyckte bara att den var för tung och har försökt banta