the old la(n)dy
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
- Inlägg: 479
- Blev medlem: tor jun 16, 2011 20:36
- Ort: Göteborg
Re: the old la(n)dy
var ut på en liten resa och där det halvt impulsköptes en annan 110:a mer info kommer när pappersarbetet är klart. den som vänterpå nåt gott.....
så nu är den gröna till salu
för mer info skicka ett pm
så nu är den gröna till salu
för mer info skicka ett pm
A Quick fix=a fix=>keep on driving
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
-
- Rutinerad
- Inlägg: 479
- Blev medlem: tor jun 16, 2011 20:36
- Ort: Göteborg
Re: the old la(n)dy
helt i vinterdvala ligger projektet inte även om tempraturen legat mellan -14 och -20. Den gröna hade jag igång idag så den fick värma upp lite. Den är dock fortfarande till salu.
den andra (röda) har ursprungskontrollen blivit godkänd, fick beskedet att det inte gick att boka regbesiktning förrän andra januari


skickar med en vinterbild också

den andra (röda) har ursprungskontrollen blivit godkänd, fick beskedet att det inte gick att boka regbesiktning förrän andra januari


skickar med en vinterbild också

A Quick fix=a fix=>keep on driving
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
-
- Rutinerad
- Inlägg: 479
- Blev medlem: tor jun 16, 2011 20:36
- Ort: Göteborg
Re: the old la(n)dy, nytt på G
så där nu är bilen inreggat och alla svenska papper och plåtarna är hemma
lite om bilen
En Land Rover 110 årsmodell -83 nio sitsig
200tdi drivlina från en Discovery
td5-axlar alltså skivbromsar runt om.
så gott som nya däck 235/85-16
dock ett rosthåll på hörnet på torpeden
nybesiktad till nov 2016 tillköpet
bilen kom ut till salu nån gång i början av november men tack vare skolan kunde jag inte åka och hämta den förrän i början av december. bil köptes av en mycket trevlig snubbe i Holland. pga av lite ändrade regler där nere behövde han nu betala 2400 euro i skatt om året och där av sålde han den. hände en liten incident på när jag och farsan blev stående ut med autobahn för att bränslefilret satt igen sig. kostade 226 euro. eftersom den ena AC-luckan inte gick att stänga ordentligt var inne tempraturen ca 5 grader sådär trevligt under en resa på ca 10 timmar.
sen var ju regbesiktningen ett äventyr i sig. det var tur att man hade bra kunskap om bilen i alla fall och all data från verkstadshandboken. först var jag tvungen att övertala honom att chassienumret satt på det stället fabriken sätter den tyckte han att bilen var 40cm för kort
några bilder


Så från och med nu kommer den här tråden handla om den den röda
önskelistan på bilen är följande
första ska det sparas till bur, inte bestämt än vilken typ
winch börjat bli lite sugen att prova challenge funderar på att skaffa en PTO winch
vill även ha 255-85-16 däck eftersom det höjer det estetiska värdet
och ett taktält.
får se vad framtiden och ekonomin tilläter men nån träff fär man ju åka på
lite om bilen
En Land Rover 110 årsmodell -83 nio sitsig
200tdi drivlina från en Discovery
td5-axlar alltså skivbromsar runt om.
så gott som nya däck 235/85-16
dock ett rosthåll på hörnet på torpeden
nybesiktad till nov 2016 tillköpet
bilen kom ut till salu nån gång i början av november men tack vare skolan kunde jag inte åka och hämta den förrän i början av december. bil köptes av en mycket trevlig snubbe i Holland. pga av lite ändrade regler där nere behövde han nu betala 2400 euro i skatt om året och där av sålde han den. hände en liten incident på när jag och farsan blev stående ut med autobahn för att bränslefilret satt igen sig. kostade 226 euro. eftersom den ena AC-luckan inte gick att stänga ordentligt var inne tempraturen ca 5 grader sådär trevligt under en resa på ca 10 timmar.
sen var ju regbesiktningen ett äventyr i sig. det var tur att man hade bra kunskap om bilen i alla fall och all data från verkstadshandboken. först var jag tvungen att övertala honom att chassienumret satt på det stället fabriken sätter den tyckte han att bilen var 40cm för kort
några bilder


Så från och med nu kommer den här tråden handla om den den röda
önskelistan på bilen är följande
första ska det sparas till bur, inte bestämt än vilken typ
winch börjat bli lite sugen att prova challenge funderar på att skaffa en PTO winch
vill även ha 255-85-16 däck eftersom det höjer det estetiska värdet
och ett taktält.
får se vad framtiden och ekonomin tilläter men nån träff fär man ju åka på
A Quick fix=a fix=>keep on driving
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
Re: the old la(n)dy, bilen inreggat
Härligt när det funkar
Varför böt du föresten?

Varför böt du föresten?
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: the old la(n)dy, bilen inreggat
Ser tuff ut.. De är nåt speciellt över LR 

VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15
Re: the old la(n)dy, bilen inreggat
Är du med i Offroad köp & sälj på Facebook framgår det där om du vill vetaDanne skrev:Härligt när det funkar![]()
Varför böt du föresten?

Bygg en egen exocage

TGB 13
-
- Rutinerad
- Inlägg: 479
- Blev medlem: tor jun 16, 2011 20:36
- Ort: Göteborg
Re: the old la(n)dy, bilen inreggat
det var inte enda anledningen, ja första försöket gick inte riktigt bra men problemet ligger mer i att jag själv inte har tiden (iom plugget och att bilen står hemma hos föräldrarna) att färddig ställa och sköta reggandet. blir den inte såld har farsan bestämt sig att sköta det även han har blivit riktigt sugen på 110 han också. Det fanns även ekonomiska aspekter också har räknat på vilken skillnad det blev i totalekonomin.macke skrev:Är du med i Offroad köp & sälj på Facebook framgår det där om du vill vetaDanne skrev:Härligt när det funkar![]()
Varför böt du föresten?
Bygg en egen exocage
bilen var så pass bra utrustat till ett pris jag var beredd att betala, så det får nog ses som ett litet impulsinköp.
bygga egen exocage har funnits i tankerna men aldrig gjort något liknande. frågan är väl också vad som blir billigast och snyggast
A Quick fix=a fix=>keep on driving
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
-
- Rutinerad
- Inlägg: 479
- Blev medlem: tor jun 16, 2011 20:36
- Ort: Göteborg
Re: the old la(n)dy
oj, det var länge sedan som jag uppdaterade här.
inte hänt speciellt mycket kört en del med den till ungefär 8mån sedan när plugget tog över så pass mycket att det inte fanns så mycket tid att köra längre samt att ett kamremsbyte planerades in då ingen historia fanns på bilen.
sommaren kom men jobbade för mycket och det gjordes inget kamremsbyte då bilen står på annan ort.
i förra veckan fanns det äntligen tid att byta kamrem. uppstod ju lite problem som vanligt med att få loss vevaxelmuttern och ett j*kla packningsskrapande men tillslut så satt den ihop och startades upp.
perfekt! då är ju bilen körbar igen. nejdå, redan innan jag började byta remmen och skulle köra in bilen i lagårn för att få lite tak över huvudet sket det sig. Startade upp bilen och skulle lägga in en växel men kopplings pedalen var helt stum. satte lite mer kraft och pedalen åkte rakt ner i golvet. Efter det var enda motståndet det som fjädern erbjöd. Vilket även betydde att inga växlar kopplades in
mao gick det inte att köra med bilen längre.
fick tips om att det kunde bero på att packningen i servo och slavcylinder kunde blivit dåliga då den stått ett tag. kommer beställa lite delar och hoppas få igång den och besiktad innan jul.
inte hänt speciellt mycket kört en del med den till ungefär 8mån sedan när plugget tog över så pass mycket att det inte fanns så mycket tid att köra längre samt att ett kamremsbyte planerades in då ingen historia fanns på bilen.
sommaren kom men jobbade för mycket och det gjordes inget kamremsbyte då bilen står på annan ort.
i förra veckan fanns det äntligen tid att byta kamrem. uppstod ju lite problem som vanligt med att få loss vevaxelmuttern och ett j*kla packningsskrapande men tillslut så satt den ihop och startades upp.
perfekt! då är ju bilen körbar igen. nejdå, redan innan jag började byta remmen och skulle köra in bilen i lagårn för att få lite tak över huvudet sket det sig. Startade upp bilen och skulle lägga in en växel men kopplings pedalen var helt stum. satte lite mer kraft och pedalen åkte rakt ner i golvet. Efter det var enda motståndet det som fjädern erbjöd. Vilket även betydde att inga växlar kopplades in

fick tips om att det kunde bero på att packningen i servo och slavcylinder kunde blivit dåliga då den stått ett tag. kommer beställa lite delar och hoppas få igång den och besiktad innan jul.
A Quick fix=a fix=>keep on driving
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld
kör: land rover 110 -83 200tdi td5 axlar
land rover 110 -89 får se vad som blir av
L200 med 4,5tums höjning och 33" (den fule ankungen) - såld