Mercedes ML 270
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 231
- Blev medlem: ons mar 20, 2013 22:51
- Ort: Gällivare
Re: Mercedes ML 270
Trist jobb men alltid kul att se hur det går.
Spridarna är ett avel.. bytte samtliga på min Jeep när jag ändå var i gång, btw ni Jeep ägare.. borra hål i torpeden så går det fan så mycket lättare att få 4 & 5.
Ang att de sitter fast.. det är det där svarta kletet som blir från dem när spridarpackningen läcker. Jag satt med en tandläkarskrapa för att karva bort så mycket klet jag bara kunde så jag fick ner avfettning/diesel.
Skär rent säterna när du liks är igång och sätter nya tätningar, för övrigt så finns det att få tag på renoverade spridare från polen till överkomliga pengar.
Spridarna är ett avel.. bytte samtliga på min Jeep när jag ändå var i gång, btw ni Jeep ägare.. borra hål i torpeden så går det fan så mycket lättare att få 4 & 5.
Ang att de sitter fast.. det är det där svarta kletet som blir från dem när spridarpackningen läcker. Jag satt med en tandläkarskrapa för att karva bort så mycket klet jag bara kunde så jag fick ner avfettning/diesel.
Skär rent säterna när du liks är igång och sätter nya tätningar, för övrigt så finns det att få tag på renoverade spridare från polen till överkomliga pengar.
Jeep älskande Norrbottning.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.
Äger just nu en Jeep WJ 4,7 och en Mitsubishi Outlander.
-
- Beroende
- Inlägg: 1230
- Blev medlem: mån aug 15, 2011 18:44
- Ort: Skogen utanför Kalmar
Re: Mercedes ML 270
Har bytt 3 tätningar i jeppen, biltemas kallavfettning, blev det som tuggummi att bryta bort istället för stenhårt, samt multilube funkade över förväntan att lösa de svarta helvetet med.
Veidec ska ha nått som är bra enligt den lokale motorrenoveraren med, men inget som jag testat själv.
Veidec ska ha nått som är bra enligt den lokale motorrenoveraren med, men inget som jag testat själv.
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
Re: Mercedes ML 270
Vinst idag efter att jag bestämde mig för att bryta bort ventilkåpan...
Demonterade kamaxlar och lyftare och kamkjedja.


Sen rullade det på bra! Spridaren får sitta kvar så ska jag pressa ur den på jobbet tänkte jag.
Bilder säger mer än ord!



Syns tydligt på topplockspackningen att det sprungit en kanal mellan en kylkanal och fyrans cylinder. Fyran påvisar också avlagringar från glykol och fodret påvisar närvaro av vatten!
Med vänlig hälsning, Z
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Demonterade kamaxlar och lyftare och kamkjedja.


Sen rullade det på bra! Spridaren får sitta kvar så ska jag pressa ur den på jobbet tänkte jag.
Bilder säger mer än ord!



Syns tydligt på topplockspackningen att det sprungit en kanal mellan en kylkanal och fyrans cylinder. Fyran påvisar också avlagringar från glykol och fodret påvisar närvaro av vatten!
Med vänlig hälsning, Z
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Mercedes ML 270
Hmm efter att ha kört toppen i tvätten på rasten hittar jag sprickor vid glödstiftet mellan insugsventilerna på samtliga 5 cylindrar.
Frågan är hur allvarligt det är och om de går ner mot ventilsäte/kylkanal.

Här syns sprickan tydligt
Borde jag börja jaga ny topp tror ni?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Frågan är hur allvarligt det är och om de går ner mot ventilsäte/kylkanal.

Här syns sprickan tydligt
Borde jag börja jaga ny topp tror ni?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Mercedes ML 270
Ska lägga in en översiktsbild också så ni kan orientera er i förbränningsrummet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Mercedes ML 270
Nu vann jag över spridaren...


Jag ska lämna iväg toppen till Enebybergs Motorrenovering så ska de få provtrycka den och bedöma sprickbildningen. Det skulle kosta 1000 spänn och det är det lätt värt för att inte återmontera en kass topp.
Skickat från min iPhone med Tapatalk


Jag ska lämna iväg toppen till Enebybergs Motorrenovering så ska de få provtrycka den och bedöma sprickbildningen. Det skulle kosta 1000 spänn och det är det lätt värt för att inte återmontera en kass topp.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Mercedes ML 270
Häpp provtryckt topp konstaterat kass. Läcker vatten vid en insugsventil och därmed är saken klar. Jag äger 21kg aluminiumskrot.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk