Lars 9k skrev:Ja det kommer du ju att märka om ljusetsackar, kan ju kanske vara läge att kolla vad som finns som pasar på den och sen hålla lite utkick framöver.
Jag har själv en 90A generator på min och det har inte varit några problem när jag vinchat trots att jag bara kör med ett gult 55Ah Optima på den.
Absolut! Jag har pratat med en lokal elfirma i Västerås om detta, visar det sig att det behövs så skulle vi komma fram till en lösning. Kommer montera ett DEFA Link system i bilen när den är såpass klar, med inbyggd laddare i bilen så kommer jag ha den på laddning under kvällarna tänkte jag, bara att koppla motorvärmarkabeln.
Jag har pysslat mer med rosten, usch säger jag bara. Men förarsidan såg bättre ut på vissa ställen jämnfört med passagerarsidan. Dock sämre på andra ställen med inte superfarligt. Jag har ju haft misstankar om att vatten tagit sig in i bilen och därför hade golvet rostat sönder totalt, nu fick jag mina misstankar bekräftade. När det börjat rosta mellan plåtskarver så har kittet släppt från plåten och det blir en otät plåtskarv. Kapade bort dessa plåtar och helsvetsade istället så nu är det tätt!
Passagerarsidan är i det stora hela färdig, det ska dit en plåt till men det är ett snabbjobb! Förarsidan håller jag på att lappa ihop igen så det gick riktigt smidigt ändå måste jag säga.
Var iväg till Swedol och köpte 8st 4xLED blixtljus, tänkte ha 4st fram och 4st bakåt. Det livar upp när man håller på med sådana tråkigheter som rosten

När jag rensade bort mer från insida torpedvägg för rostlagningen på förarsidan så observerade jag en rätt viktig sak, att när jag har höjt karossen (för mycket tydligen) så har rattstången glidit ur sina fästen i infästningen. Så en till sak att göra blir att förlänga rattstången så jag slipper sitta med en lös ratt när jag kör

På återseende!