Jo jag hittade nu några som är lite tjockare och av gummi så de kanske funkar. frågan är bara om pluppen i mitten av pad:en stämmer med hålen i fjädrarna
http://www.ebay.com/itm/4-PCS-2-inch-Le ... 7R&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Anledningen till att jag så envist försöker behålla bladfjädrarna är att jag inte litar riktigt på Citroen upphängningen och jag vill ha möjligheten att återställa den till original om de skulle gå sönder någonstans långt hemifrån (vilket det rätt ofta gör) genom att ha med mig de vanliga dämparna och montera bort det hembyggda. Dessutom så slipper jag härja med länksystem och traction bars för att få hyfsad stabilitet på grejorna.
Jag inbillar mig att om jag försöker hålla en höjd på citroen upphängningen där bladfjädrarna är avlastade så kommer de inte att inverka särskilt mycket på komforten. Hittills verkar jag ha haft rätt eftersom när jag nu kör över ett sådant där litet kort otäckt fartgupp som tidigare riskerade njurskador så dunkar det fortfarande då man kör över med framhjulen men knappt något alls då bakhjulen går över. Tidigare var det tvärt om (då bilen var olastad) och då har jag inte trimmat in fjädringen ännu utan endast chansat med tryck/volym på klockorna.
Jag ska motbevisa påståendet att "you can't make a truck ride like a caddy"