Trialtävling vart?????

Allt om trial. Byggen, tävlande och allt annat som rör ämnet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

skogsvild
Veteran

Trialtävling vart?????

Inlägg av skogsvild » fre okt 26, 2007 22:21

vart är naärmaste stället från norrköping man kan vara med på en trialtävling???

Tror inte det finns nått här i närheten :(

Jag har haft i tankarna nu ett bra tag att man kanske skulle ta upp i klubben om en Klubbkörning i trial så kanske folk fick blodad tand :roll:

Och om intresse finns kanske man kunde avancera till Klubbmästerskap och sen ev ha en deltävling i nån större cup :roll:

Ska fan ta upp detta förslag på nästa möte. Men det krävs ju en hel del från klubben då vi måste ha mycket funktionärer osv osv
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

AndersW
Guru

Re: Trialtävling vart?????

Inlägg av AndersW » fre okt 26, 2007 22:24

skogsvild skrev:vart är naärmaste stället från norrköping man kan vara med på en trialtävling???

Tror inte det finns nått här i närheten :(

Jag har haft i tankarna nu ett bra tag att man kanske skulle ta upp i klubben om en Klubbkörning i trial så kanske folk fick blodad tand :roll:

Och om intresse finns kanske man kunde avancera till Klubbmästerskap och sen ev ha en deltävling i nån större cup :roll:

Ska fan ta upp detta förslag på nästa möte. Men det krävs ju en hel del från klubben då vi måste ha mycket funktionärer osv osv
Självklart ska du köra en DM-cup. Det är inte alls krångligt och jag/vi (skene ms) lovar att hjälpa dig med allt vi kan. Hur har ni det med möjligheter till mark att köra på? Är det en motorbana? finns det vanliga tillstånd att köra träffar?

skogsvild
Veteran

Inlägg av skogsvild » fre okt 26, 2007 22:37

Tillgång törs jag inte svara på i hur stor utsträkning det är möjligt då det är privatägd mark (ägaren är med i våran klubb) men tror inte det ska vara några problem men man ská inte vara säker.

Och terrängen passar för trial då det finns mycket kniviga och trixiga ställen ;)

Tillstånd för diverse träffar finns mig veterligen.

Finns det nån sida med instruktioner som funktionärer har nytta av, prickbelastning osv osv???

Finns det nån utförlig regelverk så som de kör i skåne, lite mjukare än sm-reglerna???

Som sagt ska ta upp detta på nästa möte och se vad de säger. Första steget är att få ett intresse i klubben för det.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

AndersW
Guru

Inlägg av AndersW » fre okt 26, 2007 22:41

skogsvild skrev:Tillgång törs jag inte svara på i hur stor utsträkning det är möjligt då det är privatägd mark (ägaren är med i våran klubb) men tror inte det ska vara några problem men man ská inte vara säker.

Och terrängen passar för trial då det finns mycket kniviga och trixiga ställen ;)

Tillstånd för diverse träffar finns mig veterligen.

Finns det nån sida med instruktioner som funktionärer har nytta av, prickbelastning osv osv???

Finns det nån utförlig regelverk så som de kör i skåne, lite mjukare än sm-reglerna???

Som sagt ska ta upp detta på nästa möte och se vad de säger. Första steget är att få ett intresse i klubben för det.
Jag ska sammanställa lite hur vi har gjort, men det tar någon dag. Svarar lite mer utförligare senare i helgen. Men du har vårt fulla stöd att dra igång lite DM-trial i dina trakter och vi kommer hjälpa dig så mycket vi kan.

skogsvild
Veteran

Inlägg av skogsvild » fre okt 26, 2007 22:43

Låter bra det Yoggi

Ser fram emot en lite "instruktionsbok" att gå efter.

Känns roligt att man har ert fulla stöd

AndersW
Guru

Inlägg av AndersW » fre okt 26, 2007 22:47

Läs detta sålänge: Tävlingsregler http://web.sbf.se/regler/up/12/ORC_TL.pdf
Tekniska regler: http://web.sbf.se/regler/up/12/ORC_TK.pdf
Känns av många, inklusive mig som en hel djungel att läsa och förstå, men det är inte alls så svårt som det verkar.

Vi i Skene kör i princip hela vårt DM på 4 personer, på själva tävlingsdagen är vi i bästa fall 7st funktionärer, men jag tror att de som tävlar tycker att det är lika roligt för det.

skogsvild
Veteran

Inlägg av skogsvild » fre okt 26, 2007 22:52

Har du varit på flaskan yoggi???

Du gav mig länkar till regler om Challenge :D Men jag hittade trial reglerna :D

Har inte skåne ett lite lättare regelverk??? Då inte många bilar här uppfyller de hårdare reglerna (än) så vore det bra med "lite lättare" regler

Mikael S
Forumräv

Inlägg av Mikael S » lör okt 27, 2007 12:07

förr i tiden.. (1994 o runt där)
Så kördes det i alla fall trial tävlingar (SM) på mantorp. Är det någon som vet varför det inte görs nu för tiden?

Där är ju inhägnat område o redan klassat som motorbana? Borde det inte vara lätt att få tillstånd där??
Proud member of Team buntband

pjocke
Veteran

Inlägg av pjocke » lör okt 27, 2007 12:30

God morgon.

Skånecupsreglementet är kraftigt förenklat i jämförelse med det som används i Svenska cupen. I princip är det som står att läsa på vår hemsida det regelverk som finns, om jag inte är helt fel på det.

http://www.sork.org/skanecupen/regler_info/

AndersW
Guru

Inlägg av AndersW » lör okt 27, 2007 18:32

skogsvild skrev:Har du varit på flaskan yoggi???

Har inte skåne ett lite lättare regelverk??? Då inte många bilar här uppfyller de hårdare reglerna (än) så vore det bra med "lite lättare" regler
Hoppsan, hade bara druckit ett glas vin när jag skrev det igår.
Ett DM kör vi med 4st klasser. Klass 1&2 har de "enklare" reglerna och klass 3&4 kör med reglerna enligt reglementet. Hur reglerna för klass 1&2 ser ut spelar mindre roll eftersom de kör utom tävlan. Så reglerna där är anpassade främst så att det ska bli någorlunga bra utmaning för de bilarna som kör i respektive klass. Men som jag skrev igår så ska jag sammanfatta en liten "instruktionsbok"

AndersW
Guru

Inlägg av AndersW » lör okt 27, 2007 18:34

Mikael S skrev: Där är ju inhägnat område o redan klassat som motorbana? Borde det inte vara lätt att få tillstånd där??
Visst är det betydligt lättare att få tillstånd där, vi har samma fördel på backabanan i Skene så tillståndsbiten har aldrig varit något problem för oss. Tyvärr har skånecupen lite problem att få körtillstånd, men jag vet att dom jobbar så hårt dom kan för att få till så många tävlingar som möjligt.

Thomas i Värsta
Forumräv

Inlägg av Thomas i Värsta » lör okt 27, 2007 19:48

Nej tyvärr tror jag inte det går så lätt att få tillstånd på Mantorp park, det var visst en massa fornminnen i backen där de körde senast....
Dock har jag ev ett körområde på gång mellan Tranås Gränna.... Iof inget att börja köra trail på direkt men ändå! *L*
Thomas i Värsta

AndersW
Guru

Inlägg av AndersW » mån okt 29, 2007 8:57

Nej jag har inte glömt av er, håller på att skriva för fullt. Men vill inte missa någonting viktigt så det tar ett par dagar till (minst)

BorkJonas
Guru

Inlägg av BorkJonas » mån okt 29, 2007 10:02

yoggi skrev:
skogsvild skrev:Har du varit på flaskan yoggi???

Hoppsan, hade bara druckit ett glas vin när jag skrev det igår.
Ett DM kör vi med 4st klasser. Klass 1&2 har de "enklare" reglerna och klass 3&4 kör med reglerna enligt reglementet. Hur reglerna för klass 1&2 ser ut spelar mindre roll eftersom de kör utom tävlan. Så reglerna där är anpassade främst så att det ska bli någorlunga bra utmaning för de bilarna som kör i respektive klass. Men som jag skrev igår så ska jag sammanfatta en liten "instruktionsbok"
Det glädjer mig Anders att du tänker så mycket på Challenge att du skickar ut det reglementet när du diskuterar Trial! :lol:

Sorry att det blev lite OT här...
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

observer
Hemmastadd

Inlägg av observer » mån okt 29, 2007 11:50

Mikael S skrev:förr i tiden.. (1994 o runt där)
Så kördes det i alla fall trial tävlingar (SM) på mantorp. Är det någon som vet varför det inte görs nu för tiden?
Där är ju inhägnat område o redan klassat som motorbana? Borde det inte vara lätt att få tillstånd där??
Om intresse finns kan man ju alltid höra med den som äger anläggningen ...
Har för mig att TFF erbjöds tävling på Mantorp, men att förareföreningen inte tyckte det var intressant.
Thomas
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.

Skriv svar