trooper skrev:Du har inte funderat på att stoppa i en 1kzt i motorrummet ?.
Den 1kzt jag monterade i min går helt sjukt bra.
0 till 100 med 5,29 i axlarna och 37" däck tar inte många sekunder.
Jodå, men dels ska man ha turen att först hitta en, och när man väl hittar en ligger bara motorn på typ 20.000..
Fisketorp skrev:Höger dropp på en sådan?
Annars varför inte en komplett drivlina från Nissan eller mitsu?
Mercedes motorer pratats det om i en annan tråd här, kika in där så får du tips.
Inte se över rovan du har i istället?
Blir ju lite enklare än att måtta in nytt paket som inte får bli för långt.
Kommer fan inte ihåg om det är höger eller vänster drop
mercamotor är väl just för tillgängligheten, och stryktåligheten, samt det faktum att det sitter mekpump på dom, på sikt kommer den inte tt förbli original, varken turbo eller pump..
Visst, skulle det vara enklare att bara se över motorn som sitter i, men definitift i slutändan inte lika kul

(Eller fränt) Ang. längd så kommer jag även troligtvis att flytta bakaxeln typ 2-3dm för att få mer plats, har tänkt den tanken ett tag också, visst är bilen jävligt smidig just nu, men många gånger ställer även hjulbasen till det, då man hamnar med både framhjul och bakhjul vid en kant och då står man där..
Och Trots höjden och det korta utsticket så är kofångaren rätt ofta i stenar el. dylikt när man går över dom..