Tack för välkomnandet. Jag har varit här och läst igenom varenda mercedestråd jag hittat flera gånger om men kommer troligtvis komma med en hel del frågor innan jag är färdig.
Har ambitionen att dokumentera allt jag gör men har redan märkt att det är väldigt lätt att glömma bort att plocka fram kameran.
Har blivit en del gjort senaste veckan

Motor och låda kom ut utan några större problem. Motorfästet under insuget satt lite trångt till men efter att lossat och dragit ut insuget några centimeter gick det bra att komma åt med förlägnare.

Plockade upp en 722.6 låda från E-klass W210 270cdi. Monterade svänghjulet med nya bultar eftersom att dessa skall sträckas. Bultarna är torx t55 vilket krävde en resa till verktygsshopen. Skaffade samtidigt 30mm 12-kants långhylsa för att lossa medbringarna på växellådorna.

Hade missat att det inte var samma splins på lådorna och har funderat på hur jag ska få till en passande fläns idag. Hade inget lämpligt ämne hemma att svarva ur så jag undrar om det skulle vara katastrof att svarva ur 100mm i diameter och 6mm djupt i de tre armarna och sedan lägga i en skiva med de åtta hålen och svetsa fast den i armarna och sedan kapa utsticken.

Eftersom jag vill göra plats för en intercooler i fronten blev jag tvungen att göra ett nytt fäste i bakkant av lådan och ska beställa en ny kudde till w460. Detta ger mej 10cm extra framför motorn.
Fråga till er som bytt motor tidigare, hur ligger ert tråg i förhållande till framaxeln?
Jag har inte provat att lyfta i motorn ännu men det verkar som mitt tråg hamnar mitt över axeln.