4d56t
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Användare
- Inlägg: 19
- Blev medlem: sön jul 30, 2017 14:11
4d56t
Hello! Finns det nån på detta forum som provat att köra 4d56t motorn utan balansaxlar? Har googlat runt lite och det verkar vara en del som provat. Har nämligen fått tag i ett motorblock som är fint fast lagerläget för den övre balansaxeln har skurit....
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
-
- Användare
- Inlägg: 19
- Blev medlem: sön jul 30, 2017 14:11
Re: 4d56t
Lutar åt att göra samma sak, känner du om motorn vibrerar np mer?
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Re: 4d56t
Har bytt många kamremmar på 4D56 motorer och de är nog vanligare att balans remmen är av än att den är hel när de är dags för byte.
Offroad: Suzuki SJ413W -86 med 33x12,5-15
Hemmabyggen: Suzuki 4x4x4 (traktor), Crosskart 4X4 med 4cyl 650cc, ATV MC 3x3
Onroad: VW Caddy -92
Jobbat på auktoriserad verkstad från -03 till -16 med Mitsubishi & Subaru.
Hemmabyggen: Suzuki 4x4x4 (traktor), Crosskart 4X4 med 4cyl 650cc, ATV MC 3x3
Onroad: VW Caddy -92
Jobbat på auktoriserad verkstad från -03 till -16 med Mitsubishi & Subaru.
-
- Användare
- Inlägg: 19
- Blev medlem: sön jul 30, 2017 14:11
Re: 4d56t
Antar att dom inte ha märkt nån skillnad?PerO83 skrev:Har bytt många kamremmar på 4D56 motorer och de är nog vanligare att balans remmen är av än att den är hel när de är dags för byte.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Re: 4d56t
Nej, kunderna har inte märkt något.
Offroad: Suzuki SJ413W -86 med 33x12,5-15
Hemmabyggen: Suzuki 4x4x4 (traktor), Crosskart 4X4 med 4cyl 650cc, ATV MC 3x3
Onroad: VW Caddy -92
Jobbat på auktoriserad verkstad från -03 till -16 med Mitsubishi & Subaru.
Hemmabyggen: Suzuki 4x4x4 (traktor), Crosskart 4X4 med 4cyl 650cc, ATV MC 3x3
Onroad: VW Caddy -92
Jobbat på auktoriserad verkstad från -03 till -16 med Mitsubishi & Subaru.
Re: 4d56t
Är det en någorlunda lätt process utan specialverktyg? (kanske är ett måste)PerO83 skrev:Nej, kunderna har inte märkt något.
Bara bytt på en Polog Gti 98a innan... Det var ett jäkla pill men var inte så noga om det blev bra eller inte. Men det blev bra =D
Pajeron vill jag inte tabba mig på

Re: 4d56t
Jag har bytt två gånger på L200:an, inga specialverktyg är nödvändiga men bulten på remskivan ska dras med ett jävla moment så ett låsverktyg till att hålla den tillverkade jag.
Är ganska enkelt att byta tycker jag, skapligt gott om plats när kylarna är ute.
Anledningen att jag böt två gånger var för att remmen jag köpte på milner var en halv kugg för lång eller nått så fick aldrig till timingen riktigt. Sen vart det en gates rem då gick det bättre.
Är ganska enkelt att byta tycker jag, skapligt gott om plats när kylarna är ute.
Anledningen att jag böt två gånger var för att remmen jag köpte på milner var en halv kugg för lång eller nått så fick aldrig till timingen riktigt. Sen vart det en gates rem då gick det bättre.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı