Blazer K5an
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Blazer K5an
Snart dax för ombes fixat blinkers, positionsljus bak samt vart hos glasmästaren som ska skära till nya speglar så dom får jag imorgon beställde även helt ny vindruta hittade en som kommer hem till mig och monterar för 2300 tyckte det va riktigt okey eftersom jag inte kan ta den på försäkringen sen är de bara broms och stänklapparna men dom får vänta tills sista dan så man slipper åka omkring med dom och skämmas.

Nu har jag vart på första körningen gick över förväntan dock så kändes bilen lite stor är första bilen jag kört i skogen med.
Fram knutkorset gick av så halva kardan ligger i ett djupt surhål i Brändåsen
Tror jag ska sälja denna och köpa nått mindre så man slipper va orolig för och inte kunna köra hem känns säkrare och ha kärra o dra med istället.
Liknande dessa surhål funkade

Hittade några jeepar

Öppna rutor va toppen idé

Här va de dax och åka hemåt

Fram knutkorset gick av så halva kardan ligger i ett djupt surhål i Brändåsen

Tror jag ska sälja denna och köpa nått mindre så man slipper va orolig för och inte kunna köra hem känns säkrare och ha kärra o dra med istället.
Liknande dessa surhål funkade

Hittade några jeepar

Öppna rutor va toppen idé

Här va de dax och åka hemåt

Jag har sett denna bilen på träffar häromkring i ett gäng år. Den är höjd enbart med nerflyttade fjäderfästen både fram o bak. Dom har inte ens gjort en schackleflip på bakaxeln och inga förstärkningar för att styva upp detta hemmabygge nåt extra.Grottulf skrev:Det var ju en lite "speciell" höjning...
Jag förstår verkligen att ramen har spruckit!!!
Den där förstärkningen var nog väldigt behövlig även för det främre fjäderfästet.
Gör likadant på andra sidan!
Är det någon förstärkning i sidled för de nedflyttade fästena?
Hur ser höjningen ut bak?
Posta gärna lite mer bilder på det, så kan du få tips om det är något som behöver åtgärdas, för det kan vara lite lurigt med hemmabyggda höjningar.
Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
Jag är faktiskt lite imponerad (eller vad man nu ska kalla det) att bilprovningen godtar detta.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Det ser lite udda ut men har ju hållt i massor år så tror inte det kommer rasa ihop direkt när man är ute o åker