Sportavgassystem Opel Frontera
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Sportavgassystem Opel Frontera
Haha, nu har jag letat med ljus och lykta efter ett sportsystem till min lilla frontera men utan resultat, funderar nu på att få ett skräddarsytt system byggt men tänkte först ställa frågan om någon vet vart man kan hitta ett passande system eller någon som kan bygga ett för en peng?
Opel Fronter 2.2i 16v -96
Mvh
Fredrik
Mvh
Fredrik
Re: Sportavgassystem Opel Frontera
Hej,Pixtrip skrev:tänkte först ställa frågan om någon vet vart man kan hitta ett passande system eller någon som kan bygga ett för en peng?
Fredrik
Köp lösa delar på Mekonomen eller Biltema och bygg ihop det som du vill ha det (dimension och storlek på ljuddämpare). Ta en titt i 4 Wheel Drive nummer 5/2007 - där byggde vi ihop ett till vår redaktionsbil för mindre än 800 kronor.
Thomas
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
Funderade på att bygga sånt till min wrangler.. Men ni skriver itne vilka storlekar det är på rören och det ni byggde stämmer itne med bilderna...observer skrev:Hej,Pixtrip skrev:tänkte först ställa frågan om någon vet vart man kan hitta ett passande system eller någon som kan bygga ett för en peng?
Fredrik
Köp lösa delar på Mekonomen eller Biltema och bygg ihop det som du vill ha det (dimension och storlek på ljuddämpare. Ta en titt i 4 Wheel Drive nummer 5/2007 - där byggde vi ihop ett till vår redaktionsbil för mindre än 800 kronor.
Formonligten en korkad fraga,varfor vill du ha ettPixtrip skrev:Haha, nu har jag letat med ljus och lykta efter ett sportsystem till min lilla frontera men utan resultat, funderar nu på att få ett skräddarsytt system byggt men tänkte först ställa frågan om någon vet vart man kan hitta ett passande system eller någon som kan bygga ett för en peng?
Mvh
Fredrik
sportsystem

-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
köp 2,5" rör på mekonomen och plocka ihop själv, du behöver inte svetsa ens om du inte har nån svets, det går att klamma hela systemet..
byggde ett till min pajero i somras, klammade ihop det på plats först, sen tog jag i det på logen och migade ihop det...
Jag tog med det gamla systemet till butiken och la det på golvet och plockade ihop ett likadant, med böjar och allt..
byggde ett till min pajero i somras, klammade ihop det på plats först, sen tog jag i det på logen och migade ihop det...
Jag tog med det gamla systemet till butiken och la det på golvet och plockade ihop ett likadant, med böjar och allt..
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
Lite friskare ljud och sen är orginalsystemet lite av en kolossRogolo skrev:Formonligten en korkad fraga,varfor vill du ha ettPixtrip skrev:Haha, nu har jag letat med ljus och lykta efter ett sportsystem till min lilla frontera men utan resultat, funderar nu på att få ett skräddarsytt system byggt men tänkte först ställa frågan om någon vet vart man kan hitta ett passande system eller någon som kan bygga ett för en peng?
Mvh
Fredrik
sportsystem![]()
Roger

Det vi fotograferade är det som sitter på bilen. Fattar inte vad du menar.Mahindra skrev: det ni byggde stämmer itne med bilderna...
Thomas
-
- Beroende
Det är "kardankröken", eller böjen över axelröret som menas. Den behövdes inte för att bygga ett komplett system – vilket också står i texten ...observer skrev:Det vi fotograferade är det som sitter på bilen. Fattar inte vad du menar.Mahindra skrev: det ni byggde stämmer itne med bilderna...
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?