dax för en uppdatering igen då! bytte topplockspackning i helgen, så nu sprutar det inte vatten längre, dock går den varm nu, men jag är bombsäker på att det är vattenpumpen då det inte verkar vara nån cirkulation i bilen, den gick inte varm förut, inte säker på varför det är så, men tippar på att det var för att det inte satt nån termostat i så att det blev cirkulation ändå på nått sätt? oklart detdär, den slutade inte heller vitryka, men det har jag två troliga teorier om varför den gör 1. en spridare håller inte riktigt tätt så att det droppar ner diesel i förbränningsrummen hela tiden, eller 2. dieseln är gammal och dålig, jag tog ur lite diesel i en flaska när jag luftade och den var grumlig, det gick inte ens att se igenom den, den luktar även lacknafta. så nästa steg nu är 1. byta vattenpump 2. tömma tanken och se om det blir bättre. 3. löda kylaren då den läcker och jag har nu hittat vart den läcker. 4. service med ny olja och filter, tänkte byta bränslefiltret nu när jag bytte topplockspackning men har såklart fått hem fel filter så det får vänta en stund

har iallafall åkt en liten kortvända med kryssaren och provat winchen så nu är mitt åksug botat en stund
lite lågt i tak
som ni ser har ju snön också anlänt