En preppad th400 låda ihop med en np205 fördelningslåda beställdes från Fredrik på advancedmechanics.se. Köpte även 74m 45x2,5mm E355 rör när jag ändå va i Uppsala och hämta lådan.
Någon dag innan julafton -16 såg det ut såhär i garaget

Mätte in axlarna och svetsade fast dom i ramen som jag lånat av Frank. Hjulbasen sattes till 110tum.
Motorn är en Cheva 5,3 vortec lm7 från en Tahoe -04. Ca 295hk/450nm. Köpte ett par nya fräsiga rostfria grenrör och en adapter till flexplattan för att få dit th400 lådan.
Blir ett rejält paket när det sitter ihop

Däcken är 40" trepador som sitter på en omgång 17" som är breddade till 10" + beadlocks från Robe på Sweden fabrication.
Har ingen ritning eller nått att gå på mer än att den bör va ca 120cm långt invändigt och ca 115-120cm högt och lagom brett för ett par stolar. Stuken jag ville ha är en blandning av rock bouncer och ultra4 men ändå inte så galet så det inte skulle gå att amatör regga den.
Stolarna jag ville ha hittade jag inte i Europa så dom tog jag hem från USA, dom heter Corbeau Baja Ultra Series.
Mer och mer rör kommer på plats.
Självklart blir det ju alltid något rör som blir fel. Här är 2 av dom.
Nästa variant på fjädertorn blev såhär. Mycket bättre

Bakändan stagas upp och en del av krängingshämmaren kommer på plats också.
Fästen till motor och lådor har tillkommit och även fästen till stolarna.
I slutet på mars kunde jag kapa loss den från jiggen och ställa ner den på däcken

Kommer mer info och bilder snart.
Har en byggtråd på facebook om detta men jag tror att det är fler än jag som tycker det är skitkul att läsa byggtrådar så jag skriver lite om detta bygget här också.