Varning för Grisfarmen

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Sodster
Användare
Inlägg: 35
Blev medlem: mån mar 23, 2015 10:14

Varning för Grisfarmen

Inlägg av Sodster » lör okt 07, 2017 15:16

Efter att ha kört Linköping-Nora t.o.r. utan att fått tag i det jag skulle vill jag varna alla som tänkt köpa nåt av Jeepfarmen.se.
Stefan Johansson påstår att han har både det ena och det andra men det är bara snack.
Skulle köpa Dana44-axlar och ville ha gjutjärnshus. Jovisst sa Stefan, det finns. Bara att komma.
Jo tjena!!! :evil:
Det var en jävla Dana35 på en WJ han försökte trycka på mig. Ursäktade sig med att jag hade frågat efter WJ-axel i gjutjärn vilket var skitsnack. Jag hade frågat efter 44-or i gjutjärn. Då han sa att det fanns från WJ så skrev jag att det gick bra så länge de var 44-or av gjutjärn.
Om ni ska handla av den skojaren så begär fotobevis och prisgaranti, han vill gärna att man kör långt ut i helvetet utan att kunna förhandla nämligen.
ALL PARTS FALLING OFF THIS VEHICLE ARE PROUDLY MADE IN THE USA!

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av jonte_malmö » ons okt 11, 2017 22:00

Är väl känd sen förut? Bara bytar namn på "verksamheten" om den kan kallas det. Tack för varningen, lätt att missa sånt. Var det inte han som försökte sälja av hela skrotsamlingen för nån hiskelig summa för ett par år sedan? :roll:
Senast redigerad av jonte_malmö den tor maj 31, 2018 18:42, redigerad totalt 1 gånger.
Ford Explorer '98

Jeepfarmen
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jan 15, 2018 21:34

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av Jeepfarmen » mån jan 15, 2018 22:04

Ja vad ska man säga om detta inlägg.
Du sökte gjutjärns klump jag kröp under flera bilar med en magnet .Det fanns en som stod utan hjul i leran.Så halva axeln knappt syndes .Kände med magneten så det va gjutjärn.Men tyvärr visade det sig att det va en 35 a.När jag lyfte bilen med traktor .Har alldrig sett en wj med 35a på.Du kom till mig med en jävligt dålig attityd rusade ur din bil i lågskor o finkläder.o började köra med mig.Att jag skulle ta bort axlar till dig Trotts att jag sa till dig det är självplock som gäller innan du besökte mig.Du hadde inte ens riktiga verktyg me digJag skruvar inte längre pga svår atros i handled efter en mc olycka för 20årse som utvecklats till ett handikapp. Desutom så kom du i en bil som det hadde blivit problem att lasta i.Jag stannade enbart denna lördag på skroten för dig .Jag bor i Stockholm 25mil bort .Jag erbjöd dig att köpa 2axlar från en Crd wj med grövre drivaxlar för 2500kr st kompletta istället men du blev ännu otrevligare o fräste åt mig.
Så tack för att du förstörde min familjehelg i Stockholm med din skit attityd.
Tycker nog du ska berätta hela historian din skitpratare
Häls Steffe

Fisketorp
Guru
Inlägg: 2597
Blev medlem: lör sep 28, 2013 16:31
Ort: Fisketorp

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av Fisketorp » mån jan 15, 2018 22:28

Trevligt när man får även höra motparten besvara.. :D
Brukar ju annars bli pajkastning åt ett hål.

Hoppas ni håller det på vettig nivå om ni ska fortsätta "diskutionen"

kenneth.s
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: tis apr 03, 2012 19:50
Ort: sandviken

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av kenneth.s » lör maj 19, 2018 9:15

köpte en jeep zj i bollnäs i vecka hans back funkade ej han köper en växellåda av grisfarmen backen funkar nu men den driver ej framåt han ger upp säljer bilen till mig fick en till på köpet som jag gav till jeep skroten i sandviken det var l 6 lådan passade ej .

kenneth.s
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: tis apr 03, 2012 19:50
Ort: sandviken

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av kenneth.s » tor maj 31, 2018 10:20

till grisfarmen det var planetvexeln den var tandlös = inga kuggar hur kan man sälja en sån låda

Jeepfarmen
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jan 15, 2018 21:34

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av Jeepfarmen » tor jan 24, 2019 22:37

kenneth.s skrev: lör maj 19, 2018 9:15 köpte en jeep zj i bollnäs i vecka hans back funkade ej han köper en växellåda av grisfarmen backen funkar nu men den driver ej framåt han ger upp säljer bilen till mig fick en till på köpet som jag gav till jeep skroten i sandviken det var l 6 lådan passade ej .
Hej såg ditt skit inlägg nu ! Vi leverade 2 st vxl til förste bilägaren av Jeep du lurade av 19 åringen.Första lådan felmonterade han med turbin bultad i startkrans .För att sen lyfta upp lådan .Tvingade sen ihop det med bultarna mot motorblock .Alla gör vi våra misstag i början.Vi tog ur en låda till från bil som va körbar enligt förra ägaren.Tog sedan med den upp till Gävle gratis samma som den första .Så han skulle få den fraktfritt.
Lådan hämtades av hans mamma o pappa mötes plats Preem .
Sen frågade grabben via sms om jag ville köpa 2 bilar för 3000kr .Jag sa nej varför ska du sälja så billigt för .Lägg ut den på blocket för ett högre pris istället.
Sen kan man undra varför du ger dig rätten att skriva massa skit för !!!. Du skriver om fel på lådan osv som om jag skulle blåst dig eller gamla ägaren .
Tror du jag tar ur en låda lastar den kör upp den till Gävle.Möter hans mamma vi lyfter av lådan in i deras bil.
Om jag visste att den inte va hel som den skulle vara enligt gamla ägaren till skrotbilen.
Du lurade av ungdomen bilarna till ett gratis pris .
Så jag tycker du ska slå ingen glappkäften nu .
Har du några problem med det så är du välkommen till fd jeepfarmen
Lindesby 214 Nora .
Ring före så vi är på plats .
Börjar bli förbannat trött på skitsnack från såna som dig.
Det är ju kul att det finns en Jeep skrot i sundsvall enligt dig

Steffe

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av Iznogoud » fre jan 25, 2019 9:11

"enligt förra ägaren...."
Du säljer alltså en sak du inte vet något om annat än vad förre ägaren säger En bil som troligtvis också såldes som reservdelsbil i.o.m att du köpte den och tog lådan ur. Hade bilen varit kör och bes,bar hade du knappast skrotat bilen genom att ta lådan.

Jag var med och hämtade hem bilarna från Bollnäs och hörde vad säljaren sade, och även om man räknar av lite som skitprat och okunskap kommer du inte ifrån att du sålde en skrotlåda, vilket bekräftades av Brynäs transmission som försökte reparera den senare.

Din ton i ditt inlägg gör att alla nog förstår vad som faktiskt hände, lägger man därtill historiken över lurade kunder som gjort eller försökt göra affärer med dig så framstår din förklaring som än mer politikeraktig.

Jag väntar fortfarande på en fördelningslåda du personligen ringde upp mig för att bekräfta köp och leverans av.
På +5År eller vad det är borde du ha hunnit till Bussgods nu...

Om du är omgiven av skitsnackande idioter, kanske problemet inte ligger hos dem...
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

Jeepfarmen
Nybörjare
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jan 15, 2018 21:34

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av Jeepfarmen » fre jan 25, 2019 13:28

Ha ha lika stöddig somvanligt nu vet jag vem du är .Ditt svar säger allt .Jag knäppte dig på näsan i er skitpratar club oxå .Så det är ju klart du forsätter me ditt skitprat o besewisser stil .Bryr mig föga när nån som du får ett svar som triggar dina bokstavs komb .Så går ni taket försvarar skit prat ända i väggen.
Va du sen har för bilar skiter jag totalt i vem bryr sig .Det sa jag till dig förra gången du tjafsade om nått du inte har med att göra.Admin tog bort tråden denna gång i det forumet .
Det var väl tur du inte fick köpa nån fördelningslåda för 5 årsen .Då har väl du gapat dig hes om garanti på en skogskörd bil med 35 tums däck 5 år senare .
Det som är bra att de mesta går på export nu resten krossar jag som fraggskrot.
Ni skulle gråta om ni såg vilka bilar o delar som krossas.

Jag bjöd in dig förra gången oxå om du vill reda ut nått personligen typ 3årsen .
Men mycke babbel o litet garage från dig .

Såg även din stöddiga fb profil denna gång .
Väx upp för fan

Nu stänger jag denna tråd du skrev detta skit prat Maj 2018 .
Du fick svar nu säger allt om mitt intresse om såna som dig.Som ska anpassa sanningen så ditt ego ska visa hur stor o stark du ska vara. .

2019 25 Januari
Steffe

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av Iznogoud » fre jan 25, 2019 15:39

Ärligt talat tror jag du inte har en aning av vad du pratar om nu, lugna ner dig litegranna och återkom med ett svar när du kan tänka klart. Mig veterligt har vi aldrig kommunicerat mer än det där telefonsamtalet för +5År sedan.

Oavsett så var automatlådan du lurade på grabben i Bollnäs skrot, det kan du fråga Brynäs transmission om. De försökte laga den men bytte sedan till en som Kenneth fick av mig.
Återigen, jag tror inte ditt problem är omgivningen...
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

kenneth.s
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: tis apr 03, 2012 19:50
Ort: sandviken

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av kenneth.s » fre jan 25, 2019 17:54

du säger att jag lurade simon på jeeparna jag betalade priset som det stod på blocket inge prut . var nån stans har jag skrivet jeepskroten sundvall läs rubriken var jag bor nog med skitsnack nu.

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: Varning för Grisfarmen

Inlägg av jonte_malmö » fre jan 25, 2019 21:26

Bild
Ford Explorer '98

Skriv svar