Med skammens rodnad tindrande på mina rosiga kinder måste jag göra en "Pudel" angående mitt inlägg 2018-01-19(i går).
Har nu på fb sett efterföljaren till Jimny.
Verkar gå samma öde till mötes som nya Defender.
Ej stel framaxel - men fortfarande stel bak på båda.
Betyder lika svår höja fram som en Niva eller Vitara m fl, tyvärr.
B t w, kul att se dig tillbaka "på banan", messner.
Du och din Jimny var ju med i begtestet av Jimny i 4WD.
Följde och minns dina trevliga inlägg i ämnet bil för fågel-/djurskådare i naturen.
Minns din vånda när du bytte Jimnyn mot en JKS, och vidare till JKUS.
Många fina camping-/övernattningstips lämnade du ut.
Som du kanske vet så ömsar även JK skal och blir fr o m 2018 JL.
Prisspannet blir från 28.190$ för en 2-door Sport till 41.690$ för 4-door Rubicon.
Således dags för samma rea som när Chrysler 2006 sålde ut TJ -06 för under halva priset = 80.000:-.
Hade då turen, av en slump, att kunna köpa en ny KJ 2.8 CRD -06 nedsatt ännu mer.
Hade tyvärr då inte råd att köpa även en ny TJ.
Men italienarna kanske inte är lika måna om att få ut/bort JK lagerbilar.
Synd om dem som köpt nya JK under förra året.
Ett betydande värderas på JK är att se fram mot.
Får jag nys om en stock car JKR -17 så kanske kanske......
Då behåller jag Jimny:n. För en bättre bil har jag aldrig ägt(av 122 bilar) under hela mitt liv.
Och så har den ju så trevlig personlig regskylt.
