Här är den helt original så när som på fälgarna som jag tror är grand vitara?
[img
Jag funderade länge och väl om hur mycket som jag ville bygga om den...... eftersom den ska fungera som min vardagsbil.
Så det blev en enkel höjningsats med 38mm puckar och förlängare till stötdämparna.
Skyddsplåtar till fördelningslåda, bensintanken och till fästena för skiftnycklarna, orignal fästena till skiftnycklarna tål inte mycket stryk och dessutom är det lägsta punkten på hela bilen! Dom slår man i mest hela tiden....
Skyddsplåt till fördelningslåda.
Skyddsplåtar för skiftnycklarna.
Skyddsplåt till bensintanken
Främre puck och stötdämpare förlängare.
Bakre stötdämpare förlängare.
Färdig
Det blev en dag i garaget med att få dit alla bitarna.....
Det behövdes borras hål för att fixera skydden för infästningen till skiftnycklarna och fjäderspännare för att montera puckarna då bromsledningen begränsar hur mycket som man kan sänka axeln vid monteringen, så man måste komprimera fjädern för att ta bort den och sätta tillbaka den, dom främre förlängarna skruvas på upptill på stötdämparen.
Jag handlade på jimny bits bra priser och passform på grejerna.
Nu är fästena för skiftnycklarna i jämnhöjd med undersidan av diff klumpen kollat med ögonmått och rejält förstärkta, jag fick rikta ett öra som var rejält böjt på infästningen vänster bak.
jag glömde av att mäta frigångshöjden innan jag började och hur mycket mer plats det blev i hjul huset.
Nu fattas det bara bättre däck, ska kolla på runt efter nåt i original dimension eller lite större typ 215 80 15, bilen går redan för fort på lågväxeln tycker jag, men ska man bränna runt i lera å sand så funkar det med större däck men det är mest stenar och stubbar i skogen här där jag bor så det blir inga större däck!