"Ny i skogen"
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: "Ny i skogen"
Jo jag vet att det är känsligt att kritisera Suzuki på detta forum. För några år sedan pratade jag med en kille som i princip blivit utslängd från forumet då han kritiserade Suzuki. Hans inlägg togs helt enkelt bort. Personligen tycker jag det är en barnslig reaktion. Jag har kört ganska många tusen mil med både Wrangler och Samurai. Och Wranglern tog sig fram där Samurai inte gjorde det. Sen om någon annan har en annan åsikt får stå för dom. Nu kommer det säkert en storm av protester men det bryr jag mig inte om. Eller tas inlägget bort? Spelar ingen roll.
Re: "Ny i skogen"
Brukar vara känsligt ämne att kritisera vilken modell som helst
Dock att nån skulle blivit kickad bara för det låter inte troligt, dock kanske det spårade ur och övergick till personliga påhopp, då kan det vara mer troligt.
Dock att nån skulle blivit kickad bara för det låter inte troligt, dock kanske det spårade ur och övergick till personliga påhopp, då kan det vara mer troligt.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: "Ny i skogen"
Jag tyckte också det lät konstigt men då visade han mig inläggen han gjort. Det var inga personangrepp utan han tyckte helt enkelt att Suzuki inte var en bra bil. Då blev han själv påhoppad. När han argumenterade emot togs hans inlägg bort. Ja jag vet inte vad jag ska tro?
-
- Forumräv
- Inlägg: 848
- Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
- Ort: Strängnäs
Re: "Ny i skogen"
Rättning mittåt och tillbaka till ämnet!Chess skrev:Denna är jag lite sugen på att plocka hem från tyskland. Den är original från USA, är det något probem?
Zuuki i tyskland
Hur har det gått med importen?
Rubicon
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.
-
- Beroende
- Inlägg: 1325
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
- Ort: S:T Anna, Söderköping
- Kontakt:
Re: "Ny i skogen"
Givetvis har vi alla olika smak. Det var inget illa ment utan helt enkelt en liten provokation för att få fram lite härlig ömsesidig pajkastning. Ang framkomlighet så beror det mycke på terräng och förare. Båda har sina fördelar och nackdelar. Och nej, jag tar inte illa upp. Jag har lärt mig att acceptera att alla inte har lika god smak som mig när det gäller offroad-bilarSafari skrev:Jag tyckte också det lät konstigt men då visade han mig inläggen han gjort. Det var inga personangrepp utan han tyckte helt enkelt att Suzuki inte var en bra bil. Då blev han själv påhoppad. När han argumenterade emot togs hans inlägg bort. Ja jag vet inte vad jag ska tro?
If in doubt, Flat out!
-
- Beroende
- Inlägg: 1325
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
- Ort: S:T Anna, Söderköping
- Kontakt:
Re: "Ny i skogen"
gubbstrutten skrev:Rättning mittåt och tillbaka till ämnet!Chess skrev:Denna är jag lite sugen på att plocka hem från tyskland. Den är original från USA, är det något probem?
Zuuki i tyskland
Hur har det gått med importen?
Sorry
If in doubt, Flat out!
-
- Forumräv
- Inlägg: 848
- Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
- Ort: Strängnäs
Re: "Ny i skogen"
Gällde inte dig klirre - du har alltid rätt och kunniga inlägg!klirre skrev:gubbstrutten skrev:Rättning mittåt och tillbaka till ämnet!Chess skrev:Denna är jag lite sugen på att plocka hem från tyskland. Den är original från USA, är det något probem?
Zuuki i tyskland
Hur har det gått med importen?
Sorry
Rubicon
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.
Re: "Ny i skogen"
Hoppsan! Varit ute på lite tvåhjuliga äventyr sedan i onsdags och då händer det tydligen grejer!
Att det blir en SJ är nu klart för mig.
Tyvärr får importen vänta ett slag. Förhoppningsvis finns liknande ekipage kvar när jag är redo med spenderbyxorna väl behängslade och nedtyngda!
Har efter mycket självrannsakan och kalkylerande kommit fram till följande;
Jag är nu i startgroparna på ett, för mig, större bygge och då har jag dessa saker att beakta;
* Jag har egentligen ingen kunskap kring 4x4 och offroad. Jag har hållit på med bilar och andra motorfordon sedan jag kunnat hålla i verktyg, så mekförmågan är det inget fel på. Dock är detta en helt ny värld för mig. Har tidigare mest hållit på med äldre saabar och cittror (så rost och jag är på "first name basis" vid det här laget).
* Jag har för närvarande inte ett för ändamålet dugligt garage. Det är mest lämpat, och används, för mina tvåhjuliga projekt
* Då jag är en stackars lågavlönad arbetarslusk är projektbudgeten för tillfället ganska snäv
Alla dessa faktorer har gjort att jag i likhet med de gamla "sovjeterna" har jag lagt upp en femårsplan. Jag kommer börja med att försöka ansamla en så stor mängd teoretisk kunskap i ämnet som möjligt. Förhoppningsvis genom samtal, här och i "verkliga livet" samt studiebesök hos villiga "offer" i vårt avlånga land. Sedan kommer en ordentlig plan för hur bygget skall genomföras framarbetas och lämpliga produkter kommer hamstras och läggas på hyllan sakta men säkert tills jag är redo att börja bygga. Då är planen att hyra in mig i en större verkstadslokal och göra en "mad dash" med att bygga grunden till ett värdigt fordon!
Jag kommer inom kort starta en "teoretisk" byggtråd där jag kommer vilja ha hjälp med att komma fram till det lämpligaste receptet på"min" SJ. Hoppas även med denna kommande tråd lära mig förstå lite mer om: Styrdämpare, panhardstag, ramhöjningar, fördelningslådor, king-pins och alla andra konstigheter jag ser i era byggtrådar
Hoppas att jag gjort mig någorlunda tydlig i hur min framtidsplan ser ut! Tror ni att detta är ett vettigt upplägg eller skall jag tänka om?
Att det blir en SJ är nu klart för mig.
Tyvärr får importen vänta ett slag. Förhoppningsvis finns liknande ekipage kvar när jag är redo med spenderbyxorna väl behängslade och nedtyngda!
Har efter mycket självrannsakan och kalkylerande kommit fram till följande;
Jag är nu i startgroparna på ett, för mig, större bygge och då har jag dessa saker att beakta;
* Jag har egentligen ingen kunskap kring 4x4 och offroad. Jag har hållit på med bilar och andra motorfordon sedan jag kunnat hålla i verktyg, så mekförmågan är det inget fel på. Dock är detta en helt ny värld för mig. Har tidigare mest hållit på med äldre saabar och cittror (så rost och jag är på "first name basis" vid det här laget).
* Jag har för närvarande inte ett för ändamålet dugligt garage. Det är mest lämpat, och används, för mina tvåhjuliga projekt
* Då jag är en stackars lågavlönad arbetarslusk är projektbudgeten för tillfället ganska snäv
Alla dessa faktorer har gjort att jag i likhet med de gamla "sovjeterna" har jag lagt upp en femårsplan. Jag kommer börja med att försöka ansamla en så stor mängd teoretisk kunskap i ämnet som möjligt. Förhoppningsvis genom samtal, här och i "verkliga livet" samt studiebesök hos villiga "offer" i vårt avlånga land. Sedan kommer en ordentlig plan för hur bygget skall genomföras framarbetas och lämpliga produkter kommer hamstras och läggas på hyllan sakta men säkert tills jag är redo att börja bygga. Då är planen att hyra in mig i en större verkstadslokal och göra en "mad dash" med att bygga grunden till ett värdigt fordon!
Jag kommer inom kort starta en "teoretisk" byggtråd där jag kommer vilja ha hjälp med att komma fram till det lämpligaste receptet på"min" SJ. Hoppas även med denna kommande tråd lära mig förstå lite mer om: Styrdämpare, panhardstag, ramhöjningar, fördelningslådor, king-pins och alla andra konstigheter jag ser i era byggtrådar
Hoppas att jag gjort mig någorlunda tydlig i hur min framtidsplan ser ut! Tror ni att detta är ett vettigt upplägg eller skall jag tänka om?
-
- Beroende
- Inlägg: 1325
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
- Ort: S:T Anna, Söderköping
- Kontakt:
Re: "Ny i skogen"
Låter som en bra plan Har själv haft det upplägget. Se till att alltid har några tusen till övers så du kan göra snabba klipp.
Annars är det bästa att köpa en färdig bil eller långt gångna projekt. Då finns ofta de dyra bitarna. Å funderar du på något så är det bara att höra av dig.
Mvh
Annars är det bästa att köpa en färdig bil eller långt gångna projekt. Då finns ofta de dyra bitarna. Å funderar du på något så är det bara att höra av dig.
Mvh
If in doubt, Flat out!