Här kommer den efterfrågade uppdateringen.
Fick dit sidoblinkers och kopplade in motstånd på alla blinkers för att få dom att blinka lagom fort då det är LED runt om.
Har byggt om avgassystemet, blev 2st stora dämpare längst bak, samt en katalysator från en F-150 Lightning, hade en över då jag plockade bort dom på den jag hade...
Svängde ihop ett par snabbfästen till brandsläckare, blev en 2kg på varje sida.
Jag och Ernie va uppe i Alingsås på Alf Petterson AB och inhandlade ett gäng lastbilsskärmar. Måste ju ha dessa för SFRO:s skull.
Jag köpte denna modellen, det va den som va närmast att passa mina däck.
Dom va lite för breda så jag kapade ur en 7cm bred remsa och använde den remsan på baksidan för att kunna popnita ihop dom igen, sen skar jag även ner dom lite på omkretsen.
Bockade till lite 25mm rör och några bitar vinkeljärn till fästen, fram sitter dom bultade i M8:orna som håller knucklepackningarna så skärmarna följer med axeln och hjulen när man svänger och fjädrar in och ut.
Bak är det samma princip.
Ser ju lite knepigt ut men dom kommer ju inte sitta på efter reggning i vilket fall.
Handbromsen är på gång också, köpte en uppsättning ok med hållare och belägg från en XC60 som hade gått några hundra bil bara.
Kommer alltså att köra med elektrisk handbroms.
Hittade ett par lämpliga bultar på bakaxeln att fästa dom i och karvade fram ett par okhållare med hjälp av plasman och några svarvade distanser.
Monterade på oken på axeln mittemot orginaloken.
Kommer använda mig av 4st relän till att manövrera knappen, vi prövade att använda oss av en orginalknapp från en V70 men vi konstaterade att den inte gillade 12V, sitter ju en styrbox och massa jox original. Så det återstår att koppla den till en knapp som tål 12V.
Har pillat en del med elsystemet med, har dragit kablar och kopplat in "ultra4" boxen bak.
Dom röda är även kopplade på bromsljuset.
Ledrampen är även den inkopplad.
Och lite porrbelysning i taket givetvis...
Har fått dit ett par schyssta säkringshållare för diverse utrustning som har dekaler så man vet vad som är kopplat till vad. Blev dock ingen bild på det.
Har fått till ett par paneler som går från mittkonsolen till torpeden så man slipper se alla sladdar där.
Även stereon är kopplad och högtalare monterade.
Har försökt att snygga till elsystemet lite med, så nu ser det skapligt ut i alla fall.
Beställde en hydraulkolv från Olsson i Ellös till hydroassisten, köpte en utan nånting i ändarna, så jag fick svarva till några hylsor och bussningar till den på jobbet, svarvade även till en 10mm distans att sätta inuti för att få ner slaget från 200 till 190mm. Själva kolven kostade bara runt 800:- vilket jag tycker känns billigt eller?
Här är den målad och klar med bussningar på plats.
Så nu ska bara snäckan borras, kolven monteras och slangar tillverkas...
Tror det va allt som hänt sedan förra uppdateringen, men listan på att göra innan slutbesiktning blir i alla fall mindre, men som alltid så tar ju saker mycket längre tid än man tror, sen har det ju inte blivit så jättemycket gjort det senaste då det har varit för varm helt enkelt. Å man måste ju ha lite tid att dra ut med båten och fiska med.

Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.