blev själv sugen på att mäta flexet på bruks jeepen
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Går det inte att montera avtagbara krängningshämmarstag?Asfalsts indianen skrev: ↑tor maj 23, 2019 12:04 Jag har både främre och bakre kränghämaren kvar.
Gör det så stor skillnad att ta bort dom?
Bakre skulle jag nog kunna leva utan. Men den främre gör nog stor nyta då jag har invuduell framvagn.
Har du någon erfarenhet av att köra utan på din bil? För du har väl i stort sett samma chassi som jag.
Förstår dig att inte göra det av det enkla skälet att det är en pendlarbil. Ska inte hälla vatten på kvarnen, så skickar istället bara länk på stötfångare fram Mitsubishi sport stötfångare framAsfalsts indianen skrev: ↑tor nov 07, 2019 11:01 Ja, du har också märkt att överhänget bak ställer till problem.
Visst vill jag gärna ha en annan kofångare bak. Till Sporten är det dock mycket begränsad tillgång till eftermarknadsdelar. Kunskapen att bygga själv finns, men inte tiden. Dessutom kör jag med bilen dagligdags. Då kan man tyvärr inte ställa den någon längre tid och hålla på att bygga en massa.
Några direkta problem med axlar/knutar har jag inte märkt. Men viktigt att gå över alla infettningspunkter regelbundet. Minst en gång/år har jag fettat in leder och knutkors. Då håller det mycket bättre. Speciellt viktigt om man kör i skog och lera/vatten. Har dock haft problem med ett hjullager fram som glappade (vibrationer i ratten), men det gick att spänna lagret. Jag kan lägga ut lite bilder på en enkel gör-det-själv om du önskar.
Ang. bilens vikt och lyftar har jag inte reflekterat på över huvud taget. Ingen frågar, och inte jag heller.Jag tar för givet att lyftarna har en hydralisk övertrycksventil som begränsar tunga fordon. Skule lyften inte orka får man helt enkelt åka hem.
Haha lätt var detAsfalsts indianen skrev: ↑tor nov 07, 2019 18:29 Gör ett eget verktyg som passar de två hålen i spännmuttern. (Alt. köp ett dyrt på nätet.)
Börjar nog med ölen