Allt som handlar om JEEP här
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
RogerÅ
- Avstängd
- Inlägg: 5625
- Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23
Inlägg
av RogerÅ » mån okt 29, 2007 22:58
Bullmoose skrev:Kan vara därför min bara drev bak och din bara drev fram när det satt fast?
Min finns det mellandiffspärr i utöver viskon

-
Olof
- Beroende
- Inlägg: 1301
- Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
- Ort: Ramnäs
Inlägg
av Olof » tis okt 30, 2007 8:02
turbomicra skrev:Bullmoose skrev:Kan vara därför min bara drev bak och din bara drev fram när det satt fast?
Min finns det mellandiffspärr i utöver viskon

Min bara bak...

Det var nog därför du kom hem med husvagn och resad drivknut. Finns en tråd nånstans på
www.nagca.com med lite detaljer. Jänkarna gillar ju att plocka bort framkardan, det funkar ju ibland
TM: Spärr? Är du säker? I en 249? Så är det i min 247...
-
RogerÅ
- Avstängd
- Inlägg: 5625
- Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23
Inlägg
av RogerÅ » tis okt 30, 2007 9:11
diamond bollocks skrev:turbomicra skrev:Bullmoose skrev:Kan vara därför min bara drev bak och din bara drev fram när det satt fast?
Min finns det mellandiffspärr i utöver viskon

Min bara bak...

Det var nog därför du kom hem med husvagn och resad drivknut. Finns en tråd nånstans på
www.nagca.com med lite detaljer. Jänkarna gillar ju att plocka bort framkardan, det funkar ju ibland
TM: Spärr? Är du säker? I en 249? Så är det i min 247...
Ja det är en 249 låda det har med årsmodellen att göra tydligen om jag fattat det rätt nyare än 96 min är en 98a ja det är spärr med ingrepp sitter under kedjedrevet i ingrepp
Titta på bilden det är min 249 låda du ser ingreppen som sitter under kedjedrevet det skuter du uppåt så diffspärrar du till framaxeln (den är 100% bakhjulsdriven & visko till framaxeln i vanliga fall)
Här har du en hel tråd om min fördelningslåda
viewtopic.php?t=4660 
-
Olof
- Beroende
- Inlägg: 1301
- Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
- Ort: Ramnäs
Inlägg
av Olof » tis okt 30, 2007 22:47
Jaja, det låter ju som en vettig låda, ser ut som min 247:a. Hur ser viscon ut? Är det hål in så man kan se ett lamellpaket? Det kan man på 247, men inte på 249 från -95
Men man vill ju ändå kunna koppla ur framhjulsdriften helt, tror jag.
Edit: Har kollat din tråd nu. Viscon ser inte ut som i 247.
-
RogerÅ
- Avstängd
- Inlägg: 5625
- Blev medlem: fre nov 03, 2006 13:23
Inlägg
av RogerÅ » tis okt 30, 2007 22:54
diamond bollocks skrev:Jaja, det låter ju som en vettig låda, ser ut som min 247:a. Hur ser viscon ut? Är det hål in så man kan se ett lamellpaket? Det kan man på 247, men inte på 249 från -95
Men man vill ju ändå kunna koppla ur framhjulsdriften helt, tror jag.
Det är som en svart svetsad rund kakburk du ser inget på den den har inget lamellpaket den är fylld med silikon & har vingar invärtes som på en turbin
Du ser en del av den under oljepumpen på bilden här
Den går inte att köra i 2wd läge vad har man för nytta av det?
jo vist ja när man ska börna förstoss

-
Olof
- Beroende
- Inlägg: 1301
- Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
- Ort: Ramnäs
Inlägg
av Olof » sön nov 04, 2007 15:25
Har i alla fall varit å handlat en 205:a. Den enda NP:n som verkar vettig. Gjutjärn och kuggväxel. Chevafolket gillar den. Men denna är till ford med framdiff på vänstersidan. Får se hur jag knypplar ihop splinesen med 727 aut.