Tack!Grottulf skrev: ↑sön jan 26, 2020 21:26 Jag tror jag har sagt det förut, men i så fall tål det att upprepas.
Jävligt grymt bygge!![]()
![]()
![]()
Kör du med öppna headers förresten?
Annars tror jag inte att vevhusventilationen funkar nåt vidare.
Det kan till o med bli så det trycker in avgaser i vevhuset, om man har mottryck i avgassystemet.
Ett original PCV-system funkar faktiskt riktigt bra.
Angående IC, så kanske vatteninsprutning kunde vara ett alternativ?
Brorsan hade det på en volvo turbodiesel för länge sen, och det var som att slå på lustgas, när han aktiverade den![]()

Ang avgasystem, nej, det går ju ut bakom hytten.. Får kika på det, tänkte ju att det borde dra ur vevhuset när jag satt anslutningen vinklad, men får ta bort slangen på toppen och känna om det suger eller blåser

Och nu då! En update jag tror många kn bli intresserade av! Goodwinch + Redwinches Oxmotor = SANT!!

Fick hem vinschgrejerna i förra veckan från Marcus så idag börjades det fnulas påhur jag skulle få dit Oxmotorn på goodwinchen, oxmotorn var ju iaf 1cm större på diametern, det visste jag ju..
Började med att slipa av stoppringen i mitten för lagret så jag fick upp gaveln i svarven, sedan svarvades hela lagersätet bort (oxmotorn är ju dubbellagrad) då det stod ut ca 1cm så jag fick mera ingrepp på splinesaxeln, samt en hyfsat plan yta för motorn att sitta mot..

Sedan så svarvades gaveln upp på diametern så motorn fick plats, syns även det i bilden ovan (gängan för studsen är 1/4")
Första prov! Success!

Låsskruvarna till motorn hamnade väldigt gömt, så för att komma åt dom så åkte filen fram och dessa urgröpningar i gaveln gjordes, gick bra om man har en insexnyckel som är rundad, annars lär man nog ta mer för att komma rakt in..

Motorn satt och vickade litegrann på gaveln så letade fram ett gammalt kullager i gömmorna och gjorde 2 hylsor, en mot trumman och en mot axeln på motorn (finns lager på kullager som passar höjdmässigt samt i gaveln, men då behövs fortfarande en hylsa till axeln..)

Såg sen att motorn hamnat för långt ut, då det är en 14mm, 4mm bred/hög kant på den längst ut som jag inte svarvat ur för i gaveln, löste det genom 2 brickor på motorstudsen för att få ut dom, är dock helt övertygad det skulle gå att svarva ur det också i gaveln.. Alternativt att svarva av läppen på motorn..

Färdigt resultat då! Goodwinch kropp med Hjärta från Redwinches! ska bli kul att testa i sommar, och se om allt håller ihop, är ju trots allt lite utav ett experiment ändå

Med bus bars + cover, samt Albrightrelä