av spjutetsgrabb » tis maj 19, 2020 22:39
Hej!
Spjutets grabb här.
Jag har blivit sämre på att träffa min pappa och han sitter i karantän nu i Coronatider.
Men pappa kan gå med stöd av assistent och med hjälp av ståbord/rollator, men det är inte normal gång, om man säger så. Han har fortfarande svårt med minnet. Han kommer knappt ihåg de senaste 10 åren, men vissa saker fastnar. Han säger att han mår väldigt dåligt, det finns mantran han upprepar om och om igen. Han har assistans dygnet runt. Sitter fortfarande i rullstol. Fortsatt nedsatt rörelse/förlamning i höger arm och ben. Han kan prata, som ni förstår, och gör gärna det. Men återigen är det minnet som ställer till det. Han är fortfarande delvis med i matchen. Men det är Mycket svårt Ibland. Han har svårt med alla de vanliga grejerna, får mat genom sond, svårt med magen och tömning av alla sorters grejer. Han har humorn kvar, något ändrad, men kvar. Han simmar på rehabbadet i Borås vanligtvis och övar på att ”cykla”, stå och gå. Tränar även det kognitiva.
Tyvärr, så är det så att pappa, med största sannolikhet, inte kommer att bli bättre än såhär. Det har snart gått 8 år.
Tack för att ni fortfarande har honom i tankarna. Jäklar vad kul pappa, jag och ni skulle kunna ha haft tillsammans.
Pumpa aldrig stora däck utan bur. Pumpa inte själv, låt en firma med rätt grejer göra det. Stressa inte, låt det få ta den tid det tar. Annars kan det lätt ske en olycka.
Nicolas, Dannes grabb