L200 larm turbo tryck.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
L200 larm turbo tryck.
-04 l200
motorlampan lyser.
Felkod "turbotryck sensor".
Felkoden går att radera om jag pluggar ur sensorn för turbotryck.
Så fort jag ansluter sensorn kommer larmet åter. Har provat med ny sensor och det beter sig lika även då.
Något förslag?
motorlampan lyser.
Felkod "turbotryck sensor".
Felkoden går att radera om jag pluggar ur sensorn för turbotryck.
Så fort jag ansluter sensorn kommer larmet åter. Har provat med ny sensor och det beter sig lika även då.
Något förslag?
Re: L200 larm turbo tryck.
För högt turbotryck är inte ovanligt i samband med kärvande turbo.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: L200 larm turbo tryck.
Jo men jag får larmet utan att starta motorn.
Re: L200 larm turbo tryck.
Kortis i kabeln till givaren??
Men då borde det ju inte hjälpa att koppla ur den...
Men säker kan man ju inte va!! Elsystem i bilar kan hitta på dom konstigaste saker!!
Men då borde det ju inte hjälpa att koppla ur den...
Men säker kan man ju inte va!! Elsystem i bilar kan hitta på dom konstigaste saker!!
Re: L200 larm turbo tryck.
Ja märkligt är det. Är tryckgivaren ansluten går det inte att radera felet. Kopplar jag ifrån går det att radera.
Har köpt en ny tryckgivate och får samma resultat med den.
Kanske är fel på den kanalen i styrboxen?
Har köpt en ny tryckgivate och får samma resultat med den.
Kanske är fel på den kanalen i styrboxen?
Re: L200 larm turbo tryck.
Någon skillnad om kabeln är ansluten till tryckgivaren men givaren in monterad?
(Borde det ju inte vara, då du får felkod med avstängd motor. Men man vet ju aldrig)
Vad läser du ut felkoderna med?
(Borde det ju inte vara, då du får felkod med avstängd motor. Men man vet ju aldrig)
Vad läser du ut felkoderna med?
Re: L200 larm turbo tryck.
Nu vet ju inte jag hur just din motor ens ser ut, men min första tanke är att MAP/MAT sensorn lurar till att indikera högt turbotryck,Har för mig att spänningen över MAP/MAT sensorn skall vara 5V vid 20 grader och tändningen påslagen, andra alternativet jag skulle kolla är EGR ventilen
För att bli en duktig terrängförare så måste man kört fast i skiten många gånger 

Re: L200 larm turbo tryck.
Jag minns inte märke på kodläsaren. Provat två olika, en på verkstad samt polares kinaköp.
Det beter sig lika med bägge.
Var säker på att det var givaren då felet gick att radera med den urkopplad.
Men så enkelt var det inte...
Det beter sig lika med bägge.
Var säker på att det var givaren då felet gick att radera med den urkopplad.
Men så enkelt var det inte...
Re: L200 larm turbo tryck.
Tack till er som tipsat men nu är det löst.
Det var den orginalmonterade piggyback boxen som jävlades.
Kopplade ur den då fungerar det som det borde.
Klart mycket slöare men det tar jag just nu
Det var den orginalmonterade piggyback boxen som jävlades.
Kopplade ur den då fungerar det som det borde.
Klart mycket slöare men det tar jag just nu