Jag börjar inse att jag inte kommer att få tid att fixa i ordning min 2500 inom rimlig tid, och jag har inte plats med den under tak, så jag har börjat fundera på att sälja den...
Men jag har inte hängt med alls i begagnatpriserna de senaste 10 åren.
Och det fanns inte så många liknande på blocket för referens...
Så är det någon som har en aning om vad man skulle kunna få för denna om jag annonserar ut den?
Det är en K2500 -90 (Skattebefriad) med 6.2d , Th700, NP241C och 3,73:1 i utväxling och slungdiff bak.
Däcken är Superswamper SSR 37x12,5R16
Men rätt bra mönster (ca 12mm)
De är dock ca 15 år, men de verkar rätt mjuka ändå.
Den går klockrent i motor o låda.
Den har alltid varit lättstartad även när det är kallt.
Men det finns även m-värmare o kupé-uttag.
Jag startade den igår för första gången på bortåt 10 år.
Jag kollade över oljenivåer och luft mm, och satte i två fräscha batterier.
Den small igång direkt
Även bromsar funkade fint, och den växlar som den ska.
Den är chassihöjd 6" med ett Rancho-kit (mycket stadigt kit)
Och det sitter realift-nycklar på fjädrarna så man inte behöver sänka fjädringsbalken.
Vöxellådsbalken är också specialbyggd för detta.
Den är riktigt fräsch i ramen.
Framskärmar (även inre) är bytta så de är också riktigt fräscha.
Men följande behöver fixas:
-Byta vindruta
-Montera kofångare o drag bak (finns)
-backspeglar behöver nya glas
-trösklar och hytthörn behöver bytas (finns)
Sen finns det en hel del små-skavanker och bucklor av mer kosmetisk natur, som ni ser på bilderna.
Flaket är rätt sunkigt men går att rädda, men det finns också ett importerat i stort sett helt rostfritt flak till den (dock vitt)
Och en rostfri, men aningen bucklig flaklämm.
Det finns också en uppsättning Axlar med 4,11:1 utväxling, varav bakaxeln har en ARB-spärr...
Jag har visst glömt att montera tillbaka hasplåten till f-lådan någon gång, men den ska finnas i gömmorna...
Vad kan min 2500 vara värd...?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk