Ja så här ligger det till
Skärmbreddare vet jag att det finns på en islänsk firma till grand
höja det beror på däck
men kort då 2tum får du platts med 31or (billigt & lätt)
33or då behöver du höja ca 3,5-4,5tum frisera främre kofångaren (höjningen kostar då ca 14-20tusen beroende på höjd & bärarmar)
Skärmbreddare vad ska du med det till? mina 12,5tum breda däck rymms under skärmkanterna jag har nu 33 12,5 15 på en orginal grand cherokee det tar i vid skärmkanten bak vid tröskeln & i en bärarm när man svänger fullt sen i dag när jag flexade bilen fullt så tog en plastinnerskärm i i bak sen i fram tog det i med ca 2mm när man svängde i skärmkanten på den sidan den var fullt inflexad det resulterade i att invikningen på skärmkanten fick sig en mkt liten törn (bara att begränsa inflexet 3-4mm så är det eliminerat)
har alltså i dag kört en standard grand cherokee i skogen med bortagen främre stötfångare med 33 12,5 15 däck & jag tycker väll att en höjning på ca 3,5tum hade varit lämpligt & en begränsning på dito i inflex hade varit lagom för det krävs modifierade bärarmar & i praktiken i övrigt är det bara att flytta ner orginal fjädrar genomslagsgummin & stötdämpare då man ändå vill ta bort lite inflex så blir det onödigt med längere fjädrar osv (jo man lär justera styrstopparna lite med)
hoppas det var till någon nytta