Att göra med en vanlig Cherokee?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Att göra med en vanlig Cherokee?
Hej! Startar en ny tråd fast denna gång om vanlig Cherokee.
När vi ev. köper en så vill vi höja den till 3" för att få plats med 31" or. Vilket fabrikat på höjning är att föredra? Har hittat billiga kit på Rusty's men frågan är hur mkt som tillkommer i frakt och moms....
http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.m ... sus_xj_kit
På Moosermetall så kostar 3" ca 10 000.
Vad kostar Lock rights? Skall de sitta fram eller bak? Var köper man dem i Sverige eller passar man på att köpa det om man ändå beställer höjningssats från USA?
När vi ev. köper en så vill vi höja den till 3" för att få plats med 31" or. Vilket fabrikat på höjning är att föredra? Har hittat billiga kit på Rusty's men frågan är hur mkt som tillkommer i frakt och moms....
Vad kostar Lock rights? Skall de sitta fram eller bak? Var köper man dem i Sverige eller passar man på att köpa det om man ändå beställer höjningssats från USA?
Tjenare!
Angående höjningsats till cherokee.
Jag har precis hjälpt 2 kompisar å montera såna på deras bilar.
På den ena så satt det rusty höjning men dom håller varken mått eller kvalité som dom lovar. På bägge dom här bilarna så har vi nu montera Rubiconhjning istället. På den ena en 4,5 tums å den andra en 5,5 tums höjning. Grym kvalité å passform å troligtvis blev dom dessutom något högre än utlovat.
Mvh Conny
Angående höjningsats till cherokee.
Jag har precis hjälpt 2 kompisar å montera såna på deras bilar.
På den ena så satt det rusty höjning men dom håller varken mått eller kvalité som dom lovar. På bägge dom här bilarna så har vi nu montera Rubiconhjning istället. På den ena en 4,5 tums å den andra en 5,5 tums höjning. Grym kvalité å passform å troligtvis blev dom dessutom något högre än utlovat.
Mvh Conny
Rubicon finns i väl bara i staterna.
www.rubicon-express.com tror jag det va.
Eventuellt så kan polaren som jag hjälpte ta hem satser också.
Pris lite dyrare än Rusty men det e d värt.
Japp lådan sänker man 2-2,5cm med små distanser.
Jag kan höra med honom om han vill ta hem fler satser.
Å om han har priser på dom också.
www.rubicon-express.com tror jag det va.
Eventuellt så kan polaren som jag hjälpte ta hem satser också.
Pris lite dyrare än Rusty men det e d värt.
Japp lådan sänker man 2-2,5cm med små distanser.
Jag kan höra med honom om han vill ta hem fler satser.
Å om han har priser på dom också.
Re: Att göra med en vanlig Cherokee?
Jag vet att det inte är svar på frågan, men....Karin skrev:Hej! Startar en ny tråd fast denna gång om vanlig Cherokee.
Varför inte köpa en Grand Cherokee från -96 eller nyare? En långt mycket bättre bil för samma pengar beg. Spiralfjädring och skivbromsar runt om. 2" höjning räcker till 31:or och kostar 2000:- + några timmars jobb. (biltemafjädrar bak, klossar fram)
Den enda anledningen att köpa en Cherokee, som går sämre både på vägen och bredvid och dessutom är rätt obekväm, skulle i så fall vara att de kan vara billigare i inköp för en rostig tidig -90-talare med 30000 mil på mätaren, men man biter sig nog i tummen; reparationerna kommer äta upp det billigare inköpspriset. Man kan hitta en Grand Cherokee för 20 - 30000 som gått 15-20000 mil. Efter -96 är fördelningslådan bättre.
Detta är MIN åsikt. XJ-ägare får gärna komma med argument

Beyond bolt-on. Beyond recond.
vad jag vet så behöver du inte kapa nått... Det beror ju lite på hur fälgarna breddar... om det är ut eller in...
Men många kör ju med bara 2" höjning o 31or... någon på forumet kanske? Kolla annars www.jeepsweden.net
I ett nummer av 4weeldrive så höjde thomas sin cherokee 2" med OME (kostar 11 000), och 31or. OME ger bättre komfort än budget höjning för 2300.. men som sagt... priset...
Men många kör ju med bara 2" höjning o 31or... någon på forumet kanske? Kolla annars www.jeepsweden.net
I ett nummer av 4weeldrive så höjde thomas sin cherokee 2" med OME (kostar 11 000), och 31or. OME ger bättre komfort än budget höjning för 2300.. men som sagt... priset...
Proud member of Team buntband