Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Marcus
- OffroadGeek
-
Kontakt:
craze skrev:observer skrev:Jag blir extra glad över alla er som rosar mina ledare.
Jag är inte en av dom.
Det senaste året har jag flera gånger stört mig på att jag får en massa rödflaggande sossepropaganda slängd i ansiktet varje gånge jag läser ledaren. Du tar upp en del intressanta och viktiga saker som berör motorhobbyn, men du framställer dom extremt vinklat och enkelsidigt.
Det går inte att undvika dina starka vänstersympatier.
När jag öppnar en biltidning tycker jag att det blir extremt tjatigt om jag i nummer efter nummer får en massa politisk propaganda över mig.
Vill jag läsa sådant finns det annat media för det.
Låt nu inte det här spåra ur i en politiktråd, det är inte det det här inlägget handlar om.
Det handlar om att
jag tycker att politiska sympatier inte hör hemma i en biltidning som
jag tycker borde vara politiskt oberoende för att
jag ska uppfatta den som seriös.
Det finns bättre media för att sprida politisk propaganda än 4 Wheel Drive.
Vänster? Nu får du nog ta och plocka fram dina gamla sparade ex och läsa ledarna några gånger till... dom känns som oberoende tycker jag och inte alls inriktade efter någon politiskåskådning.
Låter som väl enkelt att avfärda systemkritik på detta sättet. Argumentera hellre då i sak frågorna...
-
Marcus
- OffroadGeek
-
Kontakt:
turbomicra skrev:
nä ut med kvaksalvarna som styr landet

Främst då de fanatiska, fp, kd, vpk och de gröna... dom andra färgerna flyter ju mest omrking i samma åsiktssoppa...

-
Marcus
- OffroadGeek
-
Kontakt:
transatlantic skrev:craze skrev:[...]När jag öppnar en biltidning tycker jag att det blir extremt tjatigt om jag i nummer efter nummer får en massa politisk propaganda över mig.
Vill jag läsa sådant finns det annat media för det.
för att sprida politisk propaganda än 4 Wheel Drive.[...]
Nu ska ju just ledaren vara det forum en tidning har för att visa/vädra sina politiska åsikter. Även fackpress...
Håller inte med om att det märks vänstersympatier hos Possling, snarare en besvikelse över den nya regeringen. Läs tidigare ledare av densamme under s/v/mp-mandatet, där kritiken är minst lika hård!
Men! Å ena sidan kan jag hålla med om att ledarna ibland beskriver en lite väl förenklad bild av verkligheten. Å andra sidan måste man ju förenkla för att kunna argumentera en ståndpunkt. Svårt det där...
observer skrev:[...]I dessa har jag vid ett flertal tillfällen uppmanat tjänstemän att ta sitt ansvar. När trafikdöden inte minskar ska till exempel Tingvall avgå.[...]
Claes Tingvall borde för övrigt återvända till Monash University och fortsätta forska på australiensisk trafik istället. Har man bara två patentlösningar på trafikdöden, vajerräcken och krypkörning, kan man nog må bra av att tänka efter ett tag i lugn och ro ...

-
observer
- Hemmastadd
Det var kul att man lyckades sätta fart på en tråd. Kul också med alla som läst tidningen även under den förra regeringens tid.
Alla som känner mig närmare vet att det inte är helt korrekt att kalla mig vänsterextremist.
I mina ledare har jag försökt på ett förenklat sätt belysa såväl politiska som operativa beslut som påverkar bilisternas vardag. Självklart alltid ur min och därmed tidningens inställning att bilar i grunden är något gott.
Alla som inte gillat tidningens utveckling de senaste tio åren kan jag glädja med att jag sagt upp mig. Vad det betyder för 4 Wheel Drives framtid har jag ingen uppfattning om. Det blev ju ingen större revolution när jag tog över efter Öjerskog.
Thomas
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
-
jimmyskrot
- Veteran
observer skrev:Det var kul att man lyckades sätta fart på en tråd. Kul också med alla som läst tidningen även under den förra regeringens tid.
Alla som känner mig närmare vet att det inte är helt korrekt att kalla mig vänsterextremist.
I mina ledare har jag försökt på ett förenklat sätt belysa såväl politiska som operativa beslut som påverkar bilisternas vardag. Självklart alltid ur min och därmed tidningens inställning att bilar i grunden är något gott.
Alla som inte gillat tidningens utveckling de senaste tio åren kan jag glädja med att jag sagt upp mig. Vad det betyder för 4 Wheel Drives framtid har jag ingen uppfattning om. Det blev ju ingen större revolution när jag tog över efter Öjerskog.
tråkigt att sagt upp dig.
-
Frontera
- Guru
tråkigt att du slutar.
Vem skall man nu fjäska för om man vill komma med i tidningen
-
pjocke
- Veteran
observer skrev:jag sagt upp mig
Då får man gratulera och lyckönska med vad som komma skall. Samt tacka för det som jag alltid tyckt varit en bra tidning med bra ledare, förutom den där gången då det var ATV-special.... ;)
Blir det tid för att få ner pallbocksräsern på hjul nu då...?
-
virto
- Forumräv
observer skrev:.... jag sagt upp mig.
Det var tråkigt. Har alltid sett fram emot ledaren under en lång period.
Hoppas att det kommer något liknande här på forumet istället .
Får passa på att lyckönska i det som komma skall !!
// Mats //
-
Lasse Suzican
- 4x4xnerd
-
Kontakt:
av Lasse Suzican » ons jan 16, 2008 14:42
Hmmm!
Kommer att sakna dina bitska kommentarer och fina subtila pikar i reportagen i framtiden.....
Hoppas att vi ses i skogen även i framtiden......
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för
Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
lera4fun
- Användare
Hejsan ! tycker att det vore kul om 4wd kunde kolla upp och tipsa om höjnings satser till olika märken,tillverkare av kardaner och andra delar som kan vara svårt att få tag på.om man inte känner någon som kan hjälpa till eller kan själv.detta kunde även vara bra för säkerheten,

då det går många fordon med tveksamma lösningar
iövrigt en bra tidning men välkommnar reportage från mindre klubbar/träffar = bra för återväxten////janne
ELD I BERGET
-
Hasse
- OffroadGeek
Verkligen trist att du slutar på husorganet
Lycka till på nya jobbet
-
Bertilson
- Veteran
Tycker oxå att det känns trist. Hoppas att det inte är kritiken i denna tråden som påverkar. Har alltid uppskattat dina ledare. Men lycka till
Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.
Behöver ni så tag i mig så nås jag på
per@fotat.nu och/eller 0709-863982
-
observer
- Hemmastadd
Jag gillar kritik och har inte för avsikt att bryta kontakten med svensk offroad. Ska försöka få bilen klar och förhoppningsvis kunna delta själv istället för att bara bevaka.
Har helt enkelt haft en j-a tur och blivit headhuntad till ett annat jobb. Synd att man inte satte en slant hos Ladbrokes på att det skulle hända.
"Överviktig rökare i 50-årsåldern utan relevant utbildning erbjuds chefstjänst i internationell koncern"
En tusenlapp borde gett lite mer än pengarna tillbaka.
Thomas
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
-
pjocke
- Veteran
observer skrev:Jag gillar kritik och har inte för avsikt att bryta kontakten med svensk offroad. Ska försöka få bilen klar och förhoppningsvis kunna delta själv istället för att bara bevaka.
Har helt enkelt haft en j-a tur och blivit headhuntad till ett annat jobb. Synd att man inte satte en slant hos Ladbrokes på att det skulle hända.
"Överviktig rökare i 50-årsåldern utan relevant utbildning erbjuds chefstjänst i internationell koncern"
En tusenlapp borde gett lite mer än pengarna tillbaka.
Det låter ju som en kanonchans. Återigen, grattis! Och lycka till med både bil och jobb :)
-
RogerÅ
- Avstängd
Lycka till observer det låter som en fin chans det där
har ni hittat någon ersättare för dig på 4wd i övrigt?
annars kan ni anställa denna killen
viewtopic.php?t=6488
då blir det en komisk tidning i alla fall