Utväxling på Pajero
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Forumräv
Skulle kunna tänka mig att hardtop:en kanske kan ta in vatten i skarvarna om den är mycket av- och påmonterad. Detta gäller förstås alla öppna bilar, inget speciellt Pajero-problem.
Den öppna Pajero:n är ju rolig eftersom den är så ovanlig i Sverige, enda anledningen att välja den bilen som i övrigt ser lite sliten ut (med bucklig framskärm?).
Bränsleförbrukningen kan variera, min 2,5TDI kan klara sig med 0,8 l/mil på långkörning och sällan över 1,0 l/mil på väg. 2,8:an är likvärdig i förbrukning, kanske något högre. Sen spelar ju däckvalet och hastigheten in väldigt mycket...
Bensinarnas faktiska förbrukning finns det säkert de (Mattebigge, kanske?) som kan svara bättre på. En kompis ´92 Pajero 3.0 12V (manuell) drog ca. 1,1 l/mil i snitt när den var ny, ganska bra för en så stor och tung bil.
Eftersom du redan bestämt dig för automat är det nog bensinarna du ska rikta in dig på, även om jag tycker att dessa bilar ska vara dieseldrivna. Kör du inte så mycket "äter" dessutom den högre vägskatten på dieseln upp vinsten med diesel, om du inte har tillgång till billig diesel såklart...
Den öppna Pajero:n är ju rolig eftersom den är så ovanlig i Sverige, enda anledningen att välja den bilen som i övrigt ser lite sliten ut (med bucklig framskärm?).
Bränsleförbrukningen kan variera, min 2,5TDI kan klara sig med 0,8 l/mil på långkörning och sällan över 1,0 l/mil på väg. 2,8:an är likvärdig i förbrukning, kanske något högre. Sen spelar ju däckvalet och hastigheten in väldigt mycket...
Bensinarnas faktiska förbrukning finns det säkert de (Mattebigge, kanske?) som kan svara bättre på. En kompis ´92 Pajero 3.0 12V (manuell) drog ca. 1,1 l/mil i snitt när den var ny, ganska bra för en så stor och tung bil.
Eftersom du redan bestämt dig för automat är det nog bensinarna du ska rikta in dig på, även om jag tycker att dessa bilar ska vara dieseldrivna. Kör du inte så mycket "äter" dessutom den högre vägskatten på dieseln upp vinsten med diesel, om du inte har tillgång till billig diesel såklart...

Mitsubishi Pajero ´01 - Mitsubishi Pajero ´93 - Audi 100 2,3E Quattro ´90 - Nissan KC ´87 - Yamaha Grizzly 700 ´07
Hadde missat den buckliga framskärmentransatlantic skrev: Den öppna Pajero:n är ju rolig eftersom den är så ovanlig i Sverige, enda anledningen att välja den bilen som i övrigt ser lite sliten ut (med bucklig framskärm?).

Då strycker jag "Hardtop" Pajeron fårn vill ha listan.
Då står de mellan den fräscha röda eller den blåa med taklucka och bensinvärmare.
Och som du säger de är diesel som gäller på sånna här bliar igentligen, men jag kör inte så mycke att jag kan räkna hem skatten och någon tillgång till billig diesel har jag inte.
Taro 1,5 hytt 2.4 B 1991
www.fas-offroad.se
www.fas-offroad.se
-
- Forumräv
De lutar åt de hållet.transatlantic skrev:Den röda ska du ha!
Taro 1,5 hytt 2.4 B 1991
www.fas-offroad.se
www.fas-offroad.se
-
- Forumräv
Rött är fint!Devil skrev:De lutar åt de hållet.transatlantic skrev:Den röda ska du ha!

*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D