Hissade upp GC:n igår och insåg varför fjädern knorkade och levde rövare där bak.
Bakaxlen är inte centrerad, utan flyttad åt vänster, så fjädern tar i karossen precis över genomslagsgummit.
Det kluriga med det är ju att axeln är flyttad just till vänster, eftersom det betyder att panhardstaget(stavning) har blivit längre..
Kan det vara så enkelt att bussningarna till staget är sletna och jävliga och ger den effekten, eller är det något annat som kan vara galet?
Det känns inte att staget glappar när man rycker i det.. men det kan väl vara lite press på det.
Någon som har något kreativt tips eller nån allmän tanke?
Ocentrerad bakaxel
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Ocentrerad bakaxel
Vill man kan man!
jag tror jag vet vad det beror på dom hade ju kapat dina fjädrar fjädern är ju konisk i övre ändan har dom kapat där är ju fjädern för stor så att den tar iHissade upp GC:n igår och insåg varför fjädern knorkade och levde rövare där bak.
Bakaxlen är inte centrerad, utan flyttad åt vänster, så fjädern tar i karossen precis över genomslagsgummit.
jag satt en bra stund & funderade på hur det kunde vara möjligt att det skulle kunna ta i som du beskriver va ut & kollade på mina två gc & kan inte annat än att säga att det skulle troligvis gå att skjuta min bakaxel 5-6cm åt vardera håll utan att fjädern skulle ta i karossen

jo, det slog mig oxå, och innnan jag hade kollat på det så trodde jag att det var det som var felet.. men det är en skillnad på ca 5-10 millimeter i sida och fjädern verkar vara kaped i nerkant, där den sitter fast i axeln för hela den över konan passar jättefint i gummit.
men jag får väl prova och se om originalfjädern gör det hela bättre
men jag får väl prova och se om originalfjädern gör det hela bättre
Vill man kan man!