extremt gungig fjädring...
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
extremt gungig fjädring...
Hej
jag har haft min jeep i ett år ungefär nu och retar mej lite på den extremt gungiga fjädringen.Finns det någon särskild anledning till detta.Om jag tex kör lite snett över ett farthinder i normal fart så får man ju för fasen ha hjälm på sig för att inte få hjärnskakning.Det känns nästan som om det bara fanns fjädrar och inga stötdämpare.
1.Är det normalt
2.Varför
3.kan man styva upp den på något sätt
4.om jag nu lyfter bilen 3 tum med puckar .hur inverkar detta på väghållningen.
5.bör man byta ut något vid ett sådant lyft så man inte kör och välter i kurvorna eller nåt
Många frågor...och ja jag älskar min jeep för övrigt men det är just gunget jag inte kan med.
jag har haft min jeep i ett år ungefär nu och retar mej lite på den extremt gungiga fjädringen.Finns det någon särskild anledning till detta.Om jag tex kör lite snett över ett farthinder i normal fart så får man ju för fasen ha hjälm på sig för att inte få hjärnskakning.Det känns nästan som om det bara fanns fjädrar och inga stötdämpare.
1.Är det normalt
2.Varför
3.kan man styva upp den på något sätt
4.om jag nu lyfter bilen 3 tum med puckar .hur inverkar detta på väghållningen.
5.bör man byta ut något vid ett sådant lyft så man inte kör och välter i kurvorna eller nåt
Många frågor...och ja jag älskar min jeep för övrigt men det är just gunget jag inte kan med.
Ägare till en Jeep Wrangler TJ-01 Manuell vxl, svart,60-års Jubileumsmodell.
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Sedan kan det ju bero på vad man är van vid sedan innan. Man ska ju inte jämföra en kort Jeep med bladfädrar o stela axlar, med t.ex. en "vanlig" bil, typ SAAB o Volvo.
Min Cherokee -05a är betydligt mer obekväm än Min Passat -99. Men det är bara charmigt.
Min Cherokee -05a är betydligt mer obekväm än Min Passat -99. Men det är bara charmigt.

Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se