Kardan flög ur...ha ha uuuaa mig
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 224
- Blev medlem: tis jan 01, 2008 22:49
- Ort: Trollhättan
Har för mig att Skarped på Yddinge sa att all höjning över 3" kräver Slip Yoke... OME satsen på 2.5" innehåller ju ett "Transfer lowering kit" där man, medels distanser, sänker hela hasplåten för fördelningslådan... den sänks då inte bara i bakkant utan hela lådan sänks någon tum eller strax därunder.Lasse Suzicán skrev:På en Wrangler ska man inte höja växellådan. Man sänker dom i bakkant när man fjäderhöjer dom, såvida man inte monterar just ett SYE-kit.Pom skrev:märkligt att han har höjt bilen, höjt växellåda mm men inte åtgärdat detta...suuuurt
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Jo men om man sänker hela f-lådan... Ska den sitta under växellådan då? Klart den bara sjunker i bakkant, motorn håller ju i andra änden. Särskilt som man brukar montera MML på wrangler (Motor Mount Lift kit)
Ständigt kritiserad för mina kontroversiella idéer.
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
ZJ95
Nissan KC -91
Nissan Terranosaurus Rex -94
Våga vägra portaler!
Näää
det blir ju klart en sänkning i bakkant... var fokuserad på fördelningslådan då samtalsämnet var kardaner och Slip Yoke... Helt rätt så faller ju hela paketet i bakkant... såklart
= Sdkfz251 



Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.