höja bilen vad göra
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
höja bilen vad göra
ville börja med o hällsa att det är ett trevligt forum!!!!
sen var det bilen, har sökt runt lite men inte hittat raka svar.
det är så att jag skulle vija höja bilen o lite större däck
frågan är då hur mycket kan man höja innan man måste modifiera allt för mycket , typ som på bilden.
o vad skulle kalaset gå på ca
vill ha det som bilden ungefär
bilen är som bilden. en blazer 99a
får bli en länk
http://www.blazerforum.com/m_139969/tm.htm
sen var det bilen, har sökt runt lite men inte hittat raka svar.
det är så att jag skulle vija höja bilen o lite större däck
frågan är då hur mycket kan man höja innan man måste modifiera allt för mycket , typ som på bilden.
o vad skulle kalaset gå på ca
vill ha det som bilden ungefär
bilen är som bilden. en blazer 99a
får bli en länk
http://www.blazerforum.com/m_139969/tm.htm
IFS ställer till det en hel del, eller snarare gör jobbet mer omfattande om man vill ha kvar lite av vägegenskaperna.
är det samma uppbyggnad på den som den äldre S10blazern?
dvs torision stag fram och bladfjädrar bak?
är det samma uppbyggnad på den som den äldre S10blazern?
dvs torision stag fram och bladfjädrar bak?
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
mangkot skrev:vad är IFS för något
din delade framaxel med förkortning,
Individual front suspension vill jag tro det står för.
kruxet är främst den ändrade fjädringsvägen och hjulvinklar som en "uppskruvning" av torisions stavarna eller längre sprialer hade medfört, och allt blir till det negativa utom just markfrigången som du får mer av men är knappast värt det enligt mig.
för att höja den på det bra sättet måste man flytta allt nedåt så man bi behåller vinklarna på hjulen och in resp utfjädring, och då krävs det oftast en del grövre operationer på framvagnen, ibland så enkelt att man sätter distanser mellan framvaggan och ramen dock inte alltid så enkelt som det låter.
karosshöjning kan då vara ett bra alternativ också, även det ganska tidsödande men fyller sin funktion bra utan att ändra på några vägegenskaper. dock är väl begränsningen hur långa kablar/slangar och styrstag, växel spakar osv når. typ 2tum brukar vara ett bra max mått sen brukar det bli krångligt. men 2tum gör mycket!
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag monterade en sådan höjning på min Pickup med IFS framvagn. Man flyttar ju som sagt ner allting, kardanklump, bärarmar, torsionsfjädrar,parallelstag mm.
Allt monteras i nya fästen som bultas fast i ramen. Sen så ska det ju dit styrdämpare, längre stötdämpare mm
En sådan höjningssats kostar väl från ca 20000kr och uppåt. Rindab sa att dom beräknade 40 arbetstimmar på en sådan höjning.
På en karosshöjning beräknade dom 10 tim.
Allt monteras i nya fästen som bultas fast i ramen. Sen så ska det ju dit styrdämpare, längre stötdämpare mm
En sådan höjningssats kostar väl från ca 20000kr och uppåt. Rindab sa att dom beräknade 40 arbetstimmar på en sådan höjning.
På en karosshöjning beräknade dom 10 tim.
Dodge Ram 2500 -00 Cumminsdiesel
hej hittade på ett amrekanskt forum att det finns olika typer av kit.
undrar om någon känner till det eller kan översätta eller vet någon sida som översätter stycken. min fackliga engelska är inte vad den borde,
http://www.blazerforum.com/m_123415/tm.htm
vad ingår i ett kit undrar jag med, är det inte borra hål i ett par hockypuckar o sätta i mellan ramen o karossen.
e det är min 2a bil med ram och 4x4 så inte så inne på sådant änn. min 1a var en volvo 912 6x6 -56 den tog sig fram lite överallt o behövdes inte höjas
undrar om någon känner till det eller kan översätta eller vet någon sida som översätter stycken. min fackliga engelska är inte vad den borde,
http://www.blazerforum.com/m_123415/tm.htm
vad ingår i ett kit undrar jag med, är det inte borra hål i ett par hockypuckar o sätta i mellan ramen o karossen.
e det är min 2a bil med ram och 4x4 så inte så inne på sådant änn. min 1a var en volvo 912 6x6 -56 den tog sig fram lite överallt o behövdes inte höjas
gött en 912 de e prylar det =)mangkot skrev:hej hittade på ett amrekanskt forum att det finns olika typer av kit.
undrar om någon känner till det eller kan översätta eller vet någon sida som översätter stycken. min fackliga engelska är inte vad den borde,
http://www.blazerforum.com/m_123415/tm.htm
vad ingår i ett kit undrar jag med, är det inte borra hål i ett par hockypuckar o sätta i mellan ramen o karossen.
e det är min 2a bil med ram och 4x4 så inte så inne på sådant änn. min 1a var en volvo 912 6x6 -56 den tog sig fram lite överallt o behövdes inte höjas
hocky puckar funkar utmärkt mellan kaross och ram, 2st brukar vara lagom
det är en bra början, kaross höjning tar inte hemskt lång tid igentligen bara att alla jävla kaross bultar brukar sitta åt som fan rostiga o jävligt, sen är det ju hur långt kablar och sådant når svårt att säga men dom bör ju vara tillräckligt tilltagna.
jag hade börjat där, alt köpt en enklare bil att höja och sålt denna men det är ju ditt val.
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;